1
Småland / SV: Storskogen Oskarshamn
« skrivet: 22 juni 2009 kl. 19:40:21 »
Nybörjarfråga, är dessa träffar lämpliga endast för ATV eller funkar det för Quad'ar också? Tänkte om det bara är bara lerhål och gyttjesprättning på schemat
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Småland / SV: Storskogen Oskarshamn« skrivet: 22 juni 2009 kl. 19:40:21 »
Nybörjarfråga, är dessa träffar lämpliga endast för ATV eller funkar det för Quad'ar också? Tänkte om det bara är bara lerhål och gyttjesprättning på schemat
2
Dinli / SV: Service Manual Dinli dmx 450 901« skrivet: 18 juni 2009 kl. 12:57:06 »snälla nån maila mig en manual Finns för nerladdning se inlägg längre upp Har lagt upp manualen.. 3
SMC / SV: HJÄLP!! :(« skrivet: 17 juni 2009 kl. 23:10:36 »
Hubben sitter i svingen med ett typ "gångjärn", bulten som går genom där kan man behöva lossa.
Förslagsvis drar du ett kvartsvarv på varje med fast nyckel växelvis då gängas de in/ut lika mycke. 4
Dinli / SV: Bakaxellager« skrivet: 17 juni 2009 kl. 18:10:17 »
Finns många trådar på ämnet men jag använde:
Lager: 4 x 61908-2RS1 Packboxar: 2 x 48/62/8 BASL ( orginal sitter dock 48/62/7 ) 5
ATV-Projekt / SV: Project rr quad 1000 cc« skrivet: 17 juni 2009 kl. 16:57:55 »nu ska vi se sa den blinde till den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp... Eller usch vad det klumpar sig i mjölken sa den blinde när han drack ur den lungsjukes spottkopp 6
SMC / SV: HJÄLP!! :(« skrivet: 17 juni 2009 kl. 16:38:35 »
Bultarna i nederkant är kedjespännare muttern på dessa låser dem efter justering, lossa muttern och gänga ut dessa (lika mycket) och kedjan skall slacka om det är sträckaren som är felkällan. Lås sedan med muttrarna igen när du är nöjd. Ev behöver du lossa lite på den genomgående bulten i fästet för hubben eller dra lite i kedjan upp/ner.
7
ATV-Projekt / SV: Project rr quad 1000 cc« skrivet: 17 juni 2009 kl. 00:54:46 »
Langa ut, NU, PRONTO!
8
SMC / SV: HJÄLP!! :(« skrivet: 15 juni 2009 kl. 19:33:50 »
På min Barossa 250 fanns det ingen excenter, sista delen på svingen var ledad och hade två stoppskruvar en på varje sida "hubben" med låsmuttrar. Är det inte lika på din? Ta en bild på baknavet där bakaxeln går igenom om du inte är med på vad som menas.
9
Fanns en tråd på ett annat forum för några år sen där man kunde konstatera att biltemas oljor levereras av Statoil Så var det åtminstonde då..
I quaden kör jag Biltemas syntet.. Jag tror allt handlar om galna marginaler I för många led, jag är ingen oljeexpert men är ändå trygg med att det lär inte vara ett dugg bättre med Castrol GPS. Däremot är täta oljebyten A och O för lång och bekymmersfri livslängd. 10
ATV-Projekt / SV: Instrumentprojekt« skrivet: 14 juni 2009 kl. 23:48:08 »Det skulle vi kunna, säg bara till vilka mått som önskas Antennen kommer att vara en ledningsbana i kretskortet och den kan man inte kapsla in, så en variant kan bli att kretskortet sticker ut eller radiodelen blir på utsidan och sedan försluts med plast. Låt oss återkomma när det kan blir dags. Man är småbarnspappa, båtägare och håller på att iordningställa trädgården så precis just nu blir det ett ryck imellanåt men jag räknar med att jag kan avsätta tid framöver. möjlighet att kunna köra tidtagning. exempeltvis genom att först köra banan och lära ut den till systemet och för att sedan kunna användas för tidtagning. loggning av uppgifter såsom gkrafter och rotation som kan laddas ner till pc . Cool, jo något åt det hållet kan det bli. För att logga travel på dämparna skulle man behöva linjärgivare och dessa ansluts till enheten vid motorn (ECU) när man kommer så långt. Då lär man vara intresserad av data för bromsar, trottellyft, hjulspinn diverse temperaturer & tryck.. 11
Dinli / SV: Dinli är en bättre maskin...JO TJENA!« skrivet: 14 juni 2009 kl. 00:48:55 »
Hörde att kanäääm köps av tjing-tjong ltd och skall bli deras budgetalternativ..
Bara en tidsfråga innan allt är kinesiskt - bara gilla läget 12
ATV-Projekt / SV: Instrumentprojekt« skrivet: 13 juni 2009 kl. 09:54:49 »jag fattar inte ett shit fortfarnade tyvär kanske e jag som e dum eller?? I nuläget handlar det om en instrumentering med mycket extra funktioner. I förlängningen så kan det bli fler prylar. En rejäl uppdatering mao. Det blir tydligt när jag kommer lite längre.. Ja nu släppte en del, MEN. Men varför ska du ha en "rally inspirerande" ljus till displayen? Blir inte det lite starkt? Eller tvärtom? Synligt med svagt? Jag tror inte det utan tanken är att det blir tvärt om. Ljuset kommer justeras efter omgivande ljus med en sensor. På min dinli idag sitter det ett LCD-glas med backlighter. LCD kan inte avge ljus utan det bygger på att kristallerna blokerar ljus från att reflekteras tillbaka. Detta ger svarta segment på displayen. För att kunna se något i mörker alls måste man ha en backlighter dvs en ljuskälla bakom displayen, det kan vara lysdioder, el-film eller ccfl. Hursom resultatet är att backlightern lyser men siffrorna måste man fokusera och titta ner för att se tydligt. Med dotmatriser kommer periferin på instrumentpanelen bli mindre tydlig och informationen på displayen träda fram då det är denna som avger ljuset. Men det kan såklart bli pankaka jag har ju inte provat än, vi får ser hur det går jag förstår vad det är du gör men inte hur skitkul med folk som hittar på nya grejer Som sagt det är nog många "mekar" här, detta blir lite kontrast och kanske en smula lärorikt för vissa, ska försöka dokumentera tydligt. 680 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 732. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|