ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Hyosung => Ämnet startat av: Birdy_81 skrivet 16 januari 2009 kl. 23:04:15
-
sen jag köpte min hyosung 450 har jag haft problem med att ...när jag ligger på 5ans växel så dör den efter några sekunders fullgas ..och man får släppa av för att den ska hosta igång igen... det verkar som att den suger slut på bränslet i förgasaren ?! kan det vara så att munstycket är för stort ? ... den är ostrypt ..men munstycket är inte bytt ... org filter + modifierat avgassystem ..om man ligger på hög växel och lågt varv och gasar på börjar den bluddra så man får växla ner tycker inte det blir någon skillnad om man skruvar på luftskruven ...den går kanon förutom på maxgas i några sekunder... har läst om folk med samma problem ...vad kan jag göra ge tips ! /mvh mårten
-
Har inte haft problemet själv, men på sida 35 i reservdelskatalogen fig:1 finns nått dom kallar för PUMP ASS'Y fuel, kan va något kanske? Annars kan d va värt plocka ner förgasaren kolla allt e ok ()p
-
Jag skulle tro det är ett vanligt problem, vet minst en till med samma diagnos. En har sagt att ett nytt batteri löste problemet, fast det verkar vara bränslerelaterat. Jag kommer ihåg nån tråd där det snackades om att borra upp flottörnålsmunstycket, men inte hur det gick sen.....
Hittade tråden, gäller Goes men det är exakt samma motor:
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=12246.0
-
Vad jag vet så är det en vacuum förgasare och den får inget vakuum om du håller MAX hela tiden och då får den ingen bensin. Min hade samma problem och jag vet 4 andra som hade samma problem... dom går att lösa men jag brydde mig aldrig om det på min
-
borra upp nålmunstyckt låter som lösningen då :headbang:
-
Tack för alla svar ...verkar rimligast att borra upp nålventil till samma mm som huvudmunstycket alltså!? ... är det nån som kan förklara lite närmare vart nålventil sitter ..är inget proffs ..men kan nog fixa det själv med lite beskrivning
-
Jag skulle vilja varna lite för just att borra flottörventilen, blir det inte helt rätt så kommer förgasaren att flöda över..... Jag tror nog på någon av de andra lösningarna, mest av allt på flottörnivå! Innan du borrar föreslår jag att du köper hem ett nytt munstycke så du kan återställa till original om du misslyckas.
Skulle man inte kunna slå av tändningen o hålla in kopplingen när den "stannar av" för att sen kolla om flottörhuset är tomt? Det finns väl en skruv man kan släppa för att tömma ur flottörhuset, så det borde vara lätt att kolla!
-
LAHA tack för hjälpen ! ..ska jag testa ett mindre munstycke eller ett större ? antar att jag har 170 nu
-
Med ett mindre munstycke borde den funka bättre, drar mindre soppa då....
-
Montera dit en bränslepump så är problemet borta.............
-
hur fixade du problemet? jag har samma problem