ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: caprice666 skrivet 8 december 2005 kl. 06:58:03
-
Tjenis.
Fick hem min Allroad 300 förra veckan.
Men har till min stora fasa upptäckt ett problem.
När jag ska backa med maskinen så hostar och hoppar den utav själve f*n. Det är precis som att den vill dö.
Någon mer som har varit ute för detta problem?
Mvh Claes
-
kan det vara så att dom inte kopplat bort begränsaren?
-
Det är backspärren som ej är urkopplad. Slå en signal så ska jag berätta hur man tar bort den.
-
Tjenis.
Fick hem min Allroad 300 förra veckan.
Men har till min stora fasa upptäckt ett problem.
När jag ska backa med maskinen så hostar och hoppar den utav själve f*n. Det är precis som att den vill dö.
Någon mer som har varit ute för detta problem?
Mvh Claes
Tjena skruva bort det svarta skyddet fram ser ut som gälar, det sitter en svart box som det står speed limited på ta bort kontakten från den så går den bra
-
Tackar för bra svar.
Någon som vet vad den boxen är till för? Det är ju kass att inte kunna använda backen ju..
Mvh Claes
-
Tackar för bra svar.
Någon som vet vad den boxen är till för? Det är ju kass att inte kunna använda backen ju..
Mvh Claes
Den begränsar varvtalet när du kör i backen, för att man inte ska kunna köra för fort bakåt helt enkelt.
-
Ok, då förstår jag..
Finns det något liknande när man kör frammåt, Tex varvtalsregulator el liknande?
tycker att min känns lite slö ca 70 knyck.
På en moped som jag hade för några år sedan så kunde jag koppla ur den och då blev det mycket bättre flås. :twisted:
-
Det kan ju vara en strypnings som sitter monterad någonstans ochså.
-
Ok, då förstår jag..
Finns det något liknande när man kör frammåt, Tex varvtalsregulator el liknande?
tycker att min känns lite slö ca 70 knyck.
På en moped som jag hade för några år sedan så kunde jag koppla ur den och då blev det mycket bättre flås. :twisted:
Ja, under samma kåpa som backspärren har du tändboxen, skruva bort den o vänd på den så ser du en ensam kabelbygel sticka upp ur plasten, klipp den så har du flyttat varvstoppet till sin riktiga plats:)
Om du inte redan löst frågan.
OJ HOPPSAN!! Det va ju ett år sedan :D :D
Jag länkades hit från en annan tråd o kollade bara datumet men inte året :P
-
Så du menar att varvstoppet inte försvinner utan bara flyttas?
Mvh C.S
-
Precis.
Jag är fullständigt övertygad om att det varvstopp som sitter på dom vid leverans är eftermonterat för att få farten korrekt.
Det är fler här som säger samma, att dom upplever varvstopp mycket högre upp i varv.
Det både känns o låter som innan men högre upp.
Det varvstoppet kan mycket väl vara 7500 rpm som det står på boxen.
Jag skulle inte vilja ha mer varv heller, möjligen 1000 rpm till då en annan hoj har samma motor men 8500 rpm.
Kan nog säga att för o nå det behöver du bättre andning på motorn = helsystem från motor o bak, samt öppet luftfilter o 160 munstycke :)
/B