kan iofs förstå hur endel maskiner "krånglar" , först breddas det 3tum på båda sidor sen smäller man på 29,5 tums outlaw, clutchkit och sportluftfilter...det kan ju vara så att det inte är orginalmaskinerna eller de måttligt modifierade som krånglar, min har inte krånglat och den växlar lätt och precist, dock har jag fått justera växellägena två gånger på 500mil.Man ska tänka sig för innan man breddar för mycket på en maskin med trailingarmar bak, det bryter ganska rejält om man t.ex hoppar med maskinen...
Citat från: AtvNerd skrivet 30 januari 2009 kl. 21:14:05kan iofs förstå hur endel maskiner "krånglar" , först breddas det 3tum på båda sidor sen smäller man på 29,5 tums outlaw, clutchkit och sportluftfilter...det kan ju vara så att det inte är orginalmaskinerna eller de måttligt modifierade som krånglar, min har inte krånglat och den växlar lätt och precist, dock har jag fått justera växellägena två gånger på 500mil.Man ska tänka sig för innan man breddar för mycket på en maskin med trailingarmar bak, det bryter ganska rejält om man t.ex hoppar med maskinen...Jag hade Dalton´s, Outlaws 29´5",pipelift och sportfilter på min förra... Men bytte inget som har med det att göra, förutom framdiffen, med de verkar ju vara ovanligt på can-am...I övrigt så bytte ja soppapump, laddregulator och kylare... på 150H300Mil
Svaga punkter vid tidiga mil gör mig tveksam till fabrikatet.Det hade varit intressant att höra synpunkter av någon som kört en och samma Can-am i minst 5år.Eftersom märket fortfarnde verkar vara i en utvecklings fas, så verkar en ny 07:a som jag funderat på ett ytterst osäkert kort.
Citat från: AtvNerd skrivet 30 januari 2009 kl. 21:14:05kan iofs förstå hur endel maskiner "krånglar" , först breddas det 3tum på båda sidor sen smäller man på 29,5 tums outlaw, clutchkit och sportluftfilter...det kan ju vara så att det inte är orginalmaskinerna eller de måttligt modifierade som krånglar, min har inte krånglat och den växlar lätt och precist, dock har jag fått justera växellägena två gånger på 500mil.Man ska tänka sig för innan man breddar för mycket på en maskin med trailingarmar bak, det bryter ganska rejält om man t.ex hoppar med maskinen...förvisso...men... en kompis körde 300H 600Mil utan ett fel... och han kör som ett svin... Du har väl Dalton´s och stora däck föresten?
Citat från: Rka skrivet 30 januari 2009 kl. 22:16:22Svaga punkter vid tidiga mil gör mig tveksam till fabrikatet.Det hade varit intressant att höra synpunkter av någon som kört en och samma Can-am i minst 5år.Eftersom märket fortfarnde verkar vara i en utvecklings fas, så verkar en ny 07:a som jag funderat på ett ytterst osäkert kort.Då får du vänta till 2011 ungefär, 800:an kom väll tidigt 2006.
YoHar en 07:a som nu gått 500mil, och har inte varit några prb. som helst, 100h timmars servicen är en av de viktigaste i början, sen oljebytenintervall var 100-150mil. Det som retar mig mest är baklampan , den bokstavligen äter lampor och det verkar inte vara något elfel, utan alla skakningar och hopp som bakdelen får utstå, gör att den tvåtrådiga wolframlampan inte klarar jobbet, köpte nyligen av misstag in den sk. diodbaklampan, den fungerar inte alls, verkar vara bakvänd polaritet i den och någon elektriker är jag inte så omkoppling får vara, läste om prb:et i en annan tråd här på forumet!Funderar på att byta ut hela bakljuset till denna, om nu det går att få den att fungera förstås:
Citat från: firefox skrivet 31 januari 2009 kl. 20:43:15YoHar en 07:a som nu gått 500mil, och har inte varit några prb. som helst, 100h timmars servicen är en av de viktigaste i början, sen oljebytenintervall var 100-150mil. Det som retar mig mest är baklampan , den bokstavligen äter lampor och det verkar inte vara något elfel, utan alla skakningar och hopp som bakdelen får utstå, gör att den tvåtrådiga wolframlampan inte klarar jobbet, köpte nyligen av misstag in den sk. diodbaklampan, den fungerar inte alls, verkar vara bakvänd polaritet i den och någon elektriker är jag inte så omkoppling får vara, läste om prb:et i en annan tråd här på forumet!Funderar på att byta ut hela bakljuset till denna, om nu det går att få den att fungera förstås:Du får samma problem med den lampan som med din diodlampa du redan provat, du måste använda ett relä för att vända - till + för att få bromsljus på den lampan... Så här gjorde ja:
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️