Du menar att en terräng reggad version såldes strypt? T-reggade maskiner behöver inte vara strypta.
http://www.blocket.se/jokkmokk/Tgb_500_med_plogpaket_5_ars_garanti_36098424.htm?ca=12&w=3Är det inte din? Är ju iallafall din bild
Varför en tråd om din nya fina maskin om du skall sälja den?
du skrev att du är åf för märket. har du samma tröga leverans tider på reservdelar som atv huset i gbg. 10 arbetsdagar?.är själv en misshandlad kund. mer än 30 veckors stillestånd sen maj 2010. mycket pga deras mekaniker som fick egna ljusa ideer om hur maskinen skall se ut.mvh jocke
ja nu har vi kört några mil till med tgb:n och det enda jag har att anmärka på nu är stötdämparna.. det verkar som att fjädrarna är för mjuka och själva dämparna är för hårda, sätter man sig på hjulingen så sjunker den ihop ganska mkt men den känns ändå stötig när man kör med den... men + för att den är riktigt lättstartad och lättväxlad, samt styrningen är mkt lättstyrd på den, så det är en bra hjuling. sen gillar jag att det är p broms som verkar på riktiga bromssystemet så man kan backa upp timmervagnen i en backe elr ta upp en båt och det är bara låsa p bromsen så står den still.. på min grizzly så låser den ju i lådan och det är helt värdelöst enligt mig iaf.. besvärligt med den då man tar upp båtar, blir ju onödigt mkt påfrestning på lådan.. fortsättning följer
Läst många negativa kommentarer om toppfarten på tgb, vad har du för synpunkter på den? Har den ökat i takt med att maskinen upplevs gå bättre och bättre?oväsentligt i min atv-värld då man aldrig åker 70+ mellan träden men man känner sig själv, hornen kommer växa ut på nån grusväg
403cc avrundat till 450 å 500 i blocket annonsen
Fick du nån koll ang toppfart?
jag har inte kollat det ännu vill köra in den lite mera först.. men dom känns lågt växlade så jag tror inte den går så fort men jag skriver direkt jag kollat..Med vänlig hälsning, markus
det är den wire som kopplar in i främre diff klumpen du måste justera det gör jag på alla tgb maskiner innan lev till kund lycka till anders
ok ska kolla det i morrn , men att det inte lät illa då den släppte drivningen fram... men jag ställde den direkt, misstänkte att det var nån justeringssak faktisk... Med vänlig hälsning, markus
Säg gärna till om du hittar något, ska lämna in min maskin på garanti om bromsarna på måndag och upplevde det där med framhjulsdriften idag i grustaget!
fast de e sjuk skillnad på fäste mellan bighorn o mud bug..
För en oinsatt, fördel åt vilket håll?
Gissar att han har Mud Bug på Kawan, så han är lite osäker på om det är Mud Bug däcken som är så himla mycket bättre eller om det är Kawan, så tolkar jag det iaf
kanon det är ju inte direkt svårt men det ska vara gjort innan den levereras så slutkunden slipper oroa sig .efter dra bultarna som håller klumpen oxå både fram och bak anders
Kan man justera vajern för mycket eller nått? Kan man göra fel så nått pajjar? Och vad ska man justera? Är det nån mutter eller så? svårt o kolla då min maskin står några mil bort.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️