Effekten ska användas till att köra på bakhjulen på högväxeln var man vill =D Min 800 jag hade var bara glömma att dra upp på bakhjulen, även på lågväxeln. Grizzlyn får jag upp på högväxeln med bra fäste, det handlar nog mest om att grizzlyn är kortare och lättare. Hade jag haft 10-15 hästar till i Grizzlyn precis som den är nu så hade jag nog slutat snegla efter tvåcylindriga maskiner. Jag är effektberoende, men Grizzlyn har faktiskt rätt bra ryt. 800an hade ganska brutalt bottenvrid faktiskt och bra gassvar, men det var ändå väldigt lätt att köra lugnt och försiktigt. Den var dessutom fruktansvärt stabil, om man åker två lite mer ofta så är det väldigt fina maskiner. T-twin är aldrig fel, lugn och fin gång och gott om bryt. Fin bönpall och gott om utrymme!
Ska provköra nya maskinen nästa månad. Återförsäljaren sa att så länge jag inte kör sönder något, så kan jag fortsätta använda min 550 med bibehållt värde tills de får in en 850. Så nog känns det jäkligt lockande nu faktiskt. Har även vart ute nu efter första servicen och verkligen kört ur min 550. Den är rätt så pigg med trevlig acceleration, men den där typiska "äsch bättre kan vi" känslan infinner sig.
Är din 550 ostypt eller? Jag har en 550 2017 som är strypt. Körde för ett par veckor sedan en där ECU boxen var bytt till en ostryp version. En sådan skön upplevelse att jag genast beställde en ny box själv. Hade tänk byta när jag gjort första servicen.
Härligt, skriv här när du har provkört! Kul att höra vad du tycker om den.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️