ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: kenta1 skrivet 13 december 2014 kl. 15:00:44

Titel: Byte av fram och bakdrev.
Skrivet av: kenta1 skrivet 13 december 2014 kl. 15:00:44
Snart dags att byta till 15t framdrev kedja och 36t bakdrev, har inte kollat hur det sitter fast, därav denna frågan om framdrevet hur jag tar loss det lättast. Dum fråga kanske för er som vet o kan.
Titel: SV: Byte av fram och bakdrev.
Skrivet av: Utopiazz skrivet 22 december 2014 kl. 21:11:10
Framdrevet sitter med en bricka som har samma splines som axeln. Man lossar två bultar som låser brickan och vrider den sedan ett par mm tills den går att dra loss tillsammans med drevet.

Titel: SV: Byte av fram och bakdrev.
Skrivet av: kenta1 skrivet 23 december 2014 kl. 05:46:35
Framdrevet sitter med en bricka som har samma splines som axeln. Man lossar två bultar som låser brickan och vrider den sedan ett par mm tills den går att dra loss tillsammans med drevet.
Du ska ha ett jättestort tack, o en God Jul o Gott Nytt År  ()p
Titel: SV: Byte av fram och bakdrev.
Skrivet av: kenta1 skrivet 25 december 2014 kl. 16:33:17
Du ska ha ett jättestort tack, o en God Jul o Gott Nytt År  ()p
Ja då sitter framdrev o bakdrev med kedja på plats. Det lönar sej nog att utforska lite själv innan man går in här o frågar, vilket jag gjort, frågat utan att titta med andra ord, kommer aldrig mer att hända ;-) Men tack ändå för alla tips m,m =D
Titel: SV: Byte av fram och bakdrev.
Skrivet av: Dany skrivet 25 december 2014 kl. 20:47:30
Visst blev den trevligare med denna drevning  ()p
Titel: SV: Byte av fram och bakdrev.
Skrivet av: kenta1 skrivet 26 december 2014 kl. 04:15:32
Visst blev den trevligare med denna drevning  ()p
Jag ska byta munstycke i förgasaren idag Fredag, och väntar på nytt blås från ATV-huset, så jag får lugna mej med testkörning till allt är bytt, men visst kliar det att köra :D
Titel: SV: Byte av fram och bakdrev.
Skrivet av: kenta1 skrivet 17 januari 2015 kl. 08:31:31
Jag ska byta munstycke i förgasaren idag Fredag, och väntar på nytt blås från ATV-huset, så jag får lugna mej med testkörning till allt är bytt, men visst kliar det att köra :D
Nu har jag åkt några mil med dom nya grejerna på plats, och det är en enorm skillnad, ska bara få rätt på luftskruven, för motorn känns orkeslös vid motvind när jag ligger på 70-80 och vrider om handtaget så svarar han inte, men växlar jag ner till fyran så kommer han direkt. Däremot om jag inte har kraftig motvind så går han satan så gott, kan det vara luftskruven? Eller för stort munstycke, 170, kanske 160 är bättre, ingen aning, känner mej lite rådvill just nu.