1
Suzuki / hur påverkar trasiga reedventiler?
« skrivet: 7 mars 2016 kl. 20:39:20 »
Har haft en del strul med grabbens lt80 o jag har rensat förgasare, kollat funktionen på soppakranen.
Ett tag gick den ganska bra men kort därefter börja den strula igen.
Cykeln kväver sig när den blir varm. Eller om man gasar upp dewn försiktigt kan man få den att komma igång igen, men det kanske nte barnen ska behöva hålla på o klydda med?
Plockade hur som loss förgasaren igen då jag tänkte att det kanske runnit ner mer skit från tanken?
Tänkte rensa förgasare och montera ett inlinefilter på slangen.
Denna gången plockade jag även av reedventilerna och upptäckte att den ena läppen va sprucken och sakna en liten flisa.
Även gummit som läppen ska täta mot va lite sargat. Känns som jag bör byta båda delarna. Men kan problematiken bero på reedsen?
Denna cykel har även vid flera tillfällen lyckats få vevhuset fullt av bensin och sedemera skapat hydraulisk låsning i tidigare nämnda vevhus. Detta tycker jag är mycket underligt, några ideer på det?
Ett tag gick den ganska bra men kort därefter börja den strula igen.
Cykeln kväver sig när den blir varm. Eller om man gasar upp dewn försiktigt kan man få den att komma igång igen, men det kanske nte barnen ska behöva hålla på o klydda med?
Plockade hur som loss förgasaren igen då jag tänkte att det kanske runnit ner mer skit från tanken?
Tänkte rensa förgasare och montera ett inlinefilter på slangen.
Denna gången plockade jag även av reedventilerna och upptäckte att den ena läppen va sprucken och sakna en liten flisa.
Även gummit som läppen ska täta mot va lite sargat. Känns som jag bör byta båda delarna. Men kan problematiken bero på reedsen?
Denna cykel har även vid flera tillfällen lyckats få vevhuset fullt av bensin och sedemera skapat hydraulisk låsning i tidigare nämnda vevhus. Detta tycker jag är mycket underligt, några ideer på det?