(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)//Janne
600:an var väl snygg? tufft däckmönster, nån som vet vilket märke det är på sulorna?
Nyss kommit hemfrån mässan och jag måste säga att jag var väldigt imponerad av den nya cf:n. Jäkligt snygg faktiskt . Annat än vad man kan säga om deras Allroad 600. Såg ut som en kasse skit tycker jag
Citat från: atviggesund skrivet 24 januari 2009 kl. 20:37:56Nyss kommit hemfrån mässan och jag måste säga att jag var väldigt imponerad av den nya cf:n. Jäkligt snygg faktiskt . Annat än vad man kan säga om deras Allroad 600. Såg ut som en kasse skit tycker jag En rättelse - Allroad 600 har inget med CF Moto att göra; det är en Buyang, dvs en vidarutveckling på Allroad Challenger 300 som finns på marknaden idag!(och mycket riktigt, som någon i tråden påpekade, endast en prototyp - alltså inte säkert att produktionsexet kommer se likadant ut som glasfibermodellen på mässan gjorde)
Citat från: el p. skrivet 26 januari 2009 kl. 08:54:00Citat från: atviggesund skrivet 24 januari 2009 kl. 20:37:56Nyss kommit hemfrån mässan och jag måste säga att jag var väldigt imponerad av den nya cf:n. Jäkligt snygg faktiskt . Annat än vad man kan säga om deras Allroad 600. Såg ut som en kasse skit tycker jag En rättelse - Allroad 600 har inget med CF Moto att göra; det är en Buyang, dvs en vidarutveckling på Allroad Challenger 300 som finns på marknaden idag!(och mycket riktigt, som någon i tråden påpekade, endast en prototyp - alltså inte säkert att produktionsexet kommer se likadant ut som glasfibermodellen på mässan gjorde)Nu blev jag lite skäptisk här.... Allroad Challenger 300 har, om jag inte tar mycket fel, sina långa trådar inn i Linhai sin bräda kontakt/produktions-yta, og när jag då hör at 600 Challanger (skulle vel varit Chall"E"nger) har en V-twin motor,går mina tankar åt Linhai sin 520... "Gröss"... Kan så vara tilfället??? Mvh
Allt var fint Utom fronten tycker jag, såg lite B ut med blinkersarna på lastracket. Där emot tror jag 600an kan bli fet med ett rack bak o 27" hjul. Det är ju typ samma effekt mellan 500 o 600, dock så borde väl 600 vara lite rappare som V-twinarna brukar vara, fast som den såg ut nu så kommer nog Ingen att köpa den pga prototyplooken.Är det lika motor som på våra 500 vi åker på idag tro? Sen hörde jag nån prata om en bättre fjädring/dämpning vs nuvarande CF, kan ju kanske vara nåt enbart för det! Ska bli kul o höra kommande ägares synpunkter ang växlingen, hoppas det nya inte kärvar o att man behöver gunga hästen för att få i växlarna.//Janne
Modellen är helt ny och vi har inte hunnit kolla upp all detaljdata om den.Ram, motor, m.m. är detsamma. Kaross, växellåda m.m. är nytt.