ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Mattismarkus skrivet 31 oktober 2015 kl. 22:17:10
-
Ja det här kan bli roligt :djump: TGB har väl lite tungt egentligen men man vet ju aldrig :) :) :)
-
Är inte TGB'n en betydligt mer tekniskt avancerad i jämförelse och har fler detaljer som kan pajja? Blir det inte lite äpplen mot päron?
-
Hondan drar nog vassaste strået på "mer avancerad" med sin växellåda direkt.
Och vad räknas som fel? trasiga lampor/säkringar eller grövre mekaniska?
-
Hondan drar nog vassaste strået på "mer avancerad" med sin växellåda direkt.
Och vad räknas som fel? trasiga lampor/säkringar eller grövre mekaniska?
En v-twin är betydligt mer avancerad tex. vill tro att TGB har mer avancerad transmission från motor till hjul etc. Så att Honda "direkt" tar hem mest avancerad kan klart diskuteras.
-
Jag säger hondan, och felet blir växellådan när du ska ploga. :rtfm:
-
Tgb har redan "vunnit" :rtfm:
-
Neje han fick väl ny tgb?
-
Neje han fick väl ny tgb?
Jajo
-
jo räknar så klart den nya tgb:n, nä hondan har mkt mer avancerad teknik, än tgb:n
glödlampor o sånt räknar jag inte som fel, utan det som påverkar körningen såklart :)
-
Det måste vara växellådan då som nämndes tidigare, motorn är det ju inte. Jag trodde TGB hade så man kunde välja driften på vilket hjul man ville etc?
-
Honda vinner oavsett vilken maskin den sätts mot.
Om ni sätter den mot ett järnspett så går det av. :lol:
-
Motorn i hondan lär inte dö i första taget. Dom verkar tåla allt. Tex dränkas, bara ta ur tändstiftet och köra lite på starten sen köra den hem och byta olja som var helt grå. Stötstångsmotorer ftw! ;)
-
Det måste vara växellådan då som nämndes tidigare, motorn är det ju inte. Jag trodde TGB hade så man kunde välja driften på vilket hjul man ville etc?
Ja man kan öppna bakdiffen på Tgb:n det är riktigt bra faktiskt ()p
-
Första felet på en maskin säger inget om den långsiktiga kvaliteten. Där kommer Hondan att vinna.Jag blir inte överraskad om Tgb blir en av dom stora kvalitets maskinerna i framtiden. / ra ()p
-
Ja Hondan vinner utan tvekan i längden, Hondas kvalitet samt en motor med lägre effekt borgarför en lång livslängd. Men anser ändå jämförelsen är lite äpplen mot päron. En maskin med nära på 55hk mer har mer påkänning i allt.
-
Jag tror inte denna jämföresle är tänkt att vara superseriös och jämlik, det är nog mer att mannen i fråga har fått hem två nya maskiner samtidigt...
Och jag förutsätter att han kör lite hårdare och "roligare" med 1000cc.
-
Jag tror inte denna jämföresle är tänkt att vara superseriös och jämlik, det är nog mer att mannen i fråga har fått hem två nya maskiner samtidigt...
Och jag förutsätter att han kör lite hårdare och "roligare" med 1000cc.
det här är bara en rolig grej :djump: :djump: :djump:
va en sväng med tgb:n nyss o ska ut o få dit lite prylar på hondan också.
när man kör hondan så får man intrycket, den här maskinen går inte sönder
allt känns mkt bra motorgången mm
Farsan har testat och han sa också att den känns kvalitet om hondan, även bättre än hans suzuki 750 :)
men min första hjuling som jag fick fel på var en honda 500, då var det vinkelväxelgivaren som gav upp och växlingen började strula.
den ska vara uppdaterad på denna modell iaf, och den nya givarn ska även passa dom gamla modellerna.
sådana fel slipper man ju med cvt iaf