ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Almgren skrivet 14 mars 2007 kl. 14:19:50

Titel: lås
Skrivet av: Almgren skrivet 14 mars 2007 kl. 14:19:50
..
Titel: lås
Skrivet av: corba skrivet 15 mars 2007 kl. 09:35:46
Ja, du behöver gå upp lite.
Avgasknallarna betyder att du kör snålt, (för lite bensin).

Hur mycket som du behöver öka beror på vad du gör med luftintaget.

Om du behåller lock och snorkel och allt på så behöver du inte gå upp så mycket, skulle tippa på 146 main, inget på pilot.

Men om du ska ha ut maximalt av effektsystemet så måste du släppa in mer luft. Jag tror att med ett slip-on så kan du få tillräckligt med luft genom att ta bort snorkeln och ersätta locket med ett K&N lock,

Då skulle jag tippa på att du hamnar runt 150-155 main och 25 pilot.

(Obs, jag pratar om Mikunis storlekar, inte Dynojet.)
Ett dynojet kit skulle underlätta arbetet trots att det är tok dyrt, då får du även en justerbar nål (där clipet ska vara i 3:e skåran)

Lycka till.....
Titel: lås
Skrivet av: Almgren skrivet 15 mars 2007 kl. 11:42:36
Tack för svaret! :D vad köper man kn lock? vad är det för munstycken är det 6mm eller 5mm?
Titel: lås
Skrivet av: Almgren skrivet 15 mars 2007 kl. 11:47:56
btw, kn locket på minhoj kostade ju 1400. de tycker jag e lite dyrt.. vad gör dynojet?

Men hur mycket mer effekt blir det om man moddar luftburken eller så?


Kan ingen svara på min andra frågor!
Titel: lås
Skrivet av: Almgren skrivet 6 april 2007 kl. 11:14:06
Skulle bli jätte tacksam om någon kunde svara på mina andra frågor nu!

För snart ska jag i med motorn och rejsa å då vill man ju veta det.


En till, hur gör jag med oljan???? är det bara å hälla i i stora olje tråget å sen fixar den allt själv?
Titel: lås
Skrivet av: zacka skrivet 6 april 2007 kl. 12:38:52
kylvätksan fyller först i behållaren till max, sen fyller du kylaren, när den är full så startar du hojen en stund tills den bli varm o termostaten öppnar, sen stänger du av o öppnar locket, fyll på mer om det saknas, gör s några gånger tills kylaren är helt full (tänk på att köra med en glykol som är anpassad för magnesium.

oljan ska du först hälla i olje behållaren, sen häller du i typ 2dl i motorn också
Titel: lås
Skrivet av: Almgren skrivet 9 april 2007 kl. 12:15:02
tack för svaret! men hur märker man när termostaten öppnar?

och min åf sa något om oljan att det var skit viktigt, att man skulle typ låta den stå på tomgång eller nå sånt där aja .

Så det e bara å hälla i tills det är fullt på stickan i oljebehållaren å sen typ 2dl i motorn? men vart i motorn ? :P den där insex skruven på ena sidan?

Äre nått mer jag ska tänka på vid ditsättningen av motorn osv?
Titel: lås
Skrivet av: zacka skrivet 9 april 2007 kl. 14:16:56
det är ca 2 liter som går in på LTZ400 inkl filter
man häller i 1.8 liter i behållaren, sen 2 dl precis där i insex bulten på vänstra sidan av motorn (jag har aldrig gjort det, utan bara hällt i behållaren, sen startat motorn på tomgång en stund tills oljan går runt, sen stängt av o väntat en stund o kollat sen på stickan o fyllt på vid behov
men det är oftast bara 2 liter som behövs

Kylvätskan:
när du fyllt på o startat så märken du när den övre slangen (som sitter på motorn) bli varm, då har vattnet börjat att cirkulera o då är termostaten öppen, den bli varm rätt snabbt o så mycket påfyllningen behövs oftast inte, bara nån dl i sin höjd

lycka till
Titel: lås
Skrivet av: Almgren skrivet 9 april 2007 kl. 14:20:16
vet du moment på toppen?
måste ha tag på de nu 8O