ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: primouza skrivet 27 januari 2011 kl. 19:09:21
-
Hej,
Har precis skaffat en LTZ -07 och har varit ute och testat lite.
Den är utrustad med: ombestyckad förgasare (ingen aning om måttet på nålarna), effektsystem (helsystem) och en CDI som heter REV-MAX 2
Först å främst,
Är det vanligt att den kan bluddra eller gå illa när det är kallt (typ -12gr)?
Hur länge tar det innan den är helt "genomvarm"?
Ska man ha mycket choke när man startar? Pumpa på gasen?
Jag vill inte slita onödigt på startmotorn.
Det sitter en REV-MAX box på med 9st lägen.
Just nu står den på läge "6" ? Curve C + 1000RPM.
Vad innebär detta läge? Är det bara vrida på omkopplaren för att ändra lägen eller måste man bestycka förgasaren därefter?
När jag körde nu ikväll (ca 4km) så bluddrar den lite när man stängt choken helt och ger på fullt från tomgång.
Den bluddrar en sekund sen kommer gaspådraget och den sticker iväg.
Kan detta bero på att det är så kallt eller äre nåt som är fel?
Jag vet inte ens om man kan kalla den varmkörd efter en så kort tur.
Sen en sista fråga.
På bensinkranen står det "off", "pri" och "on"....vad är pri-läget till för?
Väldigt tacksam för svar på mina frågor.
Hälsn
Stefan
-
Jag tror det är så att den kan få för lite soppa nu när det är kallt.
Du kanske måste gå upp i lågfartsmunstycke för att få till det, det är svårt att säga när man inte vet vad du har för bestyckning nu.
Pri då rinner det bensin hela tiden.
-
Kontrollera att nålen sitter rätt i förgasaren , min satt tydligen fel. = klåpare
-
för lite soppa är ditt problem
vad är de för luft in ? locket kvar ?
min beter sig exakt om jag tar av locket på orginal munstycken