Var du än gör så lämna den inte i tingsryd. Dom e så jävla oseriösa. Först så ta de sinnesjukt betalt. De vill ha de dubbla än alla andra. Köper man maskin där så får man normal priser. För de andra så är de jävligt sega. De säger maskin ska vara klar då och då men den bli inte klar. Och för de tredje så kollade de inte ens luftfiltret på servicen. Inte dragkroken m.m men de kryssade ändå i att de var kontrollerat. Man kan tycka om man lämna in maskin med lös dragkrok att de spänner åt den? Och sen inte nog med de så slabba dom med oljan när de hällde i motorn.Ne fy fan så långt ifrån dom de bara går och säger de till alla som fundera på servicar där.
Hej, Det är dags för min första service på min SMC 503 Wildcat och ringde runt igår och letade efter ett bra serviceställe.ÅF för SMC i närheten:Extremebike Tingsryd - Inte mitt förstaval pga. oseriöst intryck när maskin skulle köpasMX Bikeparts Nättrabry - Har tydligen gått i konkursDå testade jag den lokala cykelhandlaren (säljer mycket atv, quad) och de påståd att de inte kan få hem delar för en vanlig oljeservice. Med det svaret så orkade jag inte ens ifrågasätta.Då gick jag tillbaka till att försöka med Extremebike, bara pga. stämpeln. De frågade om jag köpt maskinen där (vilket jag inte gjort), och då kostar en första service (byte olja, filter + yttre genomgång) 2400:-!Är detta verkligen rimligt?Då ringde jag till kotjet trading i Vislanda (också ÅF för SMC, men några mil härifrån) och de ville ha 1200:- för den servicen. I mina öron låter detta mer rimligt men å andra sidan så verkar inte denna firma speciellt seriös den heller...Tankar och idéer? Tips på andra serviceställen (behöver inte vara ÅF för SMC) som är bra i närheten av Tingsryd, Linneryd?
En service kostar rätt mycket helt enkelt.Att MX Bikeparts Nättrabry har gått i konkurs "bevisar" ju att de som sysslar med denna typ av maskiner inte har några sötebrödsdagar precis.Rätt många aktörer har fått stänga igen sina portar de senaste åren p.g.a. dålig lönsamhet, och med den allt större prispressen på själva maskinerna så måste företagen tjäna pengarna på service istället.VIsst kan man köpa maskinen billigt hos en ÅF eller på nätet, och serva billigt (eller själv) hos någon annan, men på sikt finns risken att både de billiga ÅF och de billiga serviceverkstäderna går i konkurs om alla börjar göra så...För 2 år sedan kostade min Can-Am:s första service 2000 kr, även det tyckte jag var dyrt, men det finns de som fått betala 3000 kr...2400 kr är inte billigt, men det är inte heller ocker.De som säljer en sån service för 1200 kr stoppar kanske pengarna direkt i fickan?(Och då kan man ju vara billig)
Skulle inte få för mig att lämna en hjuling eller ens att handla på bil och marin.. Väntar fortfarande på svar från dom på delar( nog gått ett halv år) som det tog Tingsryd 2 timmar att få fram.. Sedan tycker jag dom är så stöddiga där om man inte köpt maskinen hos dom..
det räcker man går in på extrembike i tingsryd så vill man vända och åka hem, vi va där i vintras och titta på en wildcat till min polare, dom höll just då på att montera ihop den så vi fick gå in i verkstaden och titta och FY FAN vilken röra där va, plus att där sprang mest runt en massa jönsar som jag aldrig i mitt liv skulle våga lita på när det gäller att mecka
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️