Så ren kommer den aldrig vara igen
Första smäll så bli skyddet böjt och äter upp damasken, är nog bättre att köra utan
Nej hoppa över dom skydden, montera bara på diffplåten bak
Jag kör med dom skydden och har ännu inte märkt av att de trycks upp mot damasken. Det man däremot skall "akta" sig för är att köpa BRPs yttre damaskskydd bak, Rena rama skiten, och monteringsmässigt så har de nog sniffat lite lim på BRP när de tog fram den konstruktionenJag lämnade tillbaka mina och köpte Ironbaltics istället
Skall kolla i kväll.Yttre damaskskydden är av annan infästning på -17. De jag har är i plast. Tror inte att outlanders passar på en -17.
Ja kolla gärna ikväll! Jo det är annorlunda på -17 men min är en -16 så det ska passa med BRP original, vad jag kan förstå iaf
Vafn.... Haru köpt en gammal maskin
Jag kunde "spara" 21,000:- på att det står 2016 istället för 2017 i papperna så det kändes okej med en gammal
Listpriset är väl 169, Gav du 148, eller rent av mindre?
Tankevurpa av mig, 149 gav jag för maskin + utrustning och skydd #svindyrleksak
Tack för bilderna Dunf! Ser ju lika "ocentrerat" ut på din maskin. Jag provade igår kväll hissa upp så det blev fullt utdragen fjädring och inser att kommer det fjädra ut såhär i fart blir det damasksallad...typ 1mm till godo blev less, tog bort skydden , på med varma kläder och ut o köra i 2 timmar i -20 istället
Ungefär lika som jag gav för min -17 Jag gav en lusentapp till
Jaja, man blev väl lurad ännu en gång i livet... (aldrig ekonomisk smart att köpa nytt hur man än ser det) Men jag är nöjd iaf
Köpa nytt är samma sak som att ta värdeminskningen åt nån annan.Jag gav 150 för min -17 ny
Exakt, min ny också men årsmodell -16 Men jag har ofta mina grejer/fordon länge (förutom 650 Outlandern) och då känns det på nått vis som att det finns lite värde i att köpa nytt åt sig själv.
Ofta räknar man ju kostnaden per tex månad, och över lite längre tid planar det ut.Men visst är nytt alltid ekonomiskt självmord, så bara är det.Att berätta vad det kostar per körd timma kan vara dumt om fel hör (typ fru osv) men framför allt är ju denna variabel rätt justerbar... bara att köra mer ju! Inköpspriset är dock bara en del i vad det kostar....plus att allt kan inte mätas i kronor och ören...
Räknade ut att min Scrambler kostade mig ca 1200:- i timman Inköpspris - värdeminskning. Så köpa nytt är egentligen ganska korkat.
Skrev aldrig att det var smart med nytt
Nä, men fan så mycket roligare är det. Begagnat är som att äta en ollad bulle
Blev montering av bakre räcke ikväll, någon som vet vars man kan få tag i riktigt långa m6 bultar? Gängstång fick duga för att få fast det ikväll
Bästa stället.http://www.sifvert-skruv.se/
Såg ut att ha mycket att välja på men bara i typ 200-pack Ska prova med kupolmutter på ovansidan så får man bort gängstången iaf...återkommer
Mät av längden så kan jag kolla i deras butik. Man kan köpa styckevis där
Bågen bak måste bort tyvärr
Begagnat system?
Nu vet jag att din inställning till att köpa begagnat är "som att äta en ollad bulle"... eller liknande Men ja det är beggat, har varit sugen på ett system ett tag nu men tycker 7000kr + bränslebox är för mycket pengar, iaf nu innan semestern, och gillar utseendet på RJWC dubbelpipiga så för 1500 fick det bli ett sådant
Funderade på att linda systemet med "avgasbandage" för att få det lite svalare vid benet, bra idé? Tänker på att man flyttar värmen längre bak.
Haha, så djäkla avigt inställd till beggat är jag inte. 1500 är ett bra pris måste jag erkänna även fast jag inte är nån fan av de systemen. Var det med box också för den pengen?Det ligger ju på ca 10k nya med box vilket är överdjävligt hutlöst.Om du funtar på quietcore från RJWC så är min rekommendatiuon att skippa de, ännu fetare överpris för nån som knappast gör skillnad
Med rjwc och box blir min 1000r inte ens ljummen
Hörs bra! Har du öppet system eller "baffle tech" eller vad den tystare varianten nu hette
Baffletech, fullflödes med quietcore är ingen ide, för de låter nästan lika och de går av i ljuddämparen.
Ni som kört med ett sånt här system, hur nära hamnar kröken den vänstra stötdämparen? Jag har säkert 3mm till godo... känns lite nära...
Min originaldämpare var inpassad med mexikansk noggrannhet, då låg mitt rjwc några mm från dämparen, efter ha släppt på bakre cylinders avgasrör kunde man lägga rätt hela avgassystemet och det blev 3 cm mellanrum...
Tråkigt att höra, men jag kan glädja dig med att jag spenderar mycket tid tittande på din annons samtidigt som jag funderar hur jag skall finta bort sambon...
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️