ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Hyosung => Ämnet startat av: tros-kaffe skrivet 17 december 2007 kl. 18:21:52
-
Hyosung/Goes dör vid fullgas.
Därför att "Bränslepumpen" drivs av vakum från insugningsröret, när man åker på fullgas så blir vakumet i insugningsröret för litet och pumpen slutar att pumpa tills man släpper av på gasen, å vakum uppstår i insugningsröret igen.
Jag har inte kommit på någon lösning på problemet än, jag ska testa att ta bensinen direkt från tanken till förgasaren.
Återkommer med info om testet blir till belåtenhet.
-
:roll: :?: Har aldrig haft det problemet.
-
Inte jag heller 8O
-
Har haft samma problem,bytte till en vanlig soppa kran funkar bra nu, lycka till med bytet !
-
Satte bensinslangen direkt till förgasaren å så ut å testa.
Fullgas 1-2-3-4-5 hinner komma upp i ca 125km/h på mätaren så dör den igen, suck.
Det som blev till det bättre var att avgasböjen inte blev röd på tomgång längre, lät den stå i minst 5min utan att den rodnade.
Jaha då får man väl kolla nålventilen då om ev skit sitter i vägen eller borra upp den lite, eller flotörnivån, men det får vänta tills imorgon.
Snopet, jag som var så säker.... :oops:
-
inte heller hafft det problemet :roll:
-
Ni som inte har problemet, kör ni strypt eller ostrypt?
-
inga problem o jag kör ostrypt
-
problem o kör ostrypt :?
-
ostrypt så klart annars kan man ju lika gärna åka dinli ;)
-
Självklart ostrypt :lol:
-
Jag har nu testat att höja flottörnivån, och det verkade fixa problemet.
Fick hem 155-160 munstycken å skulle byta, då var det som satt i förgasaren större??? kan ha varit ett 165-170, jag hade ett 1,6mm borr som glappade i det men fick inte i ett 1,8mm.
Så jag borrade det "stora" till 180 och passade på att kolla nålventilen,
det var bara 1,5mm hål i den, inte konstigt att det sög torrt i förgasaren.
Och med tanke på att jag borrat huvudmunstycket till 180 nu så hade ju inte nålventilen på 1,5 räckt speciellt länge.
Så i med ett 2,0 mm borr i nålventilen,
nu har det inte sugit torrt iallafall ;)
Nästa sak att ta tag i är den oroliga tomgången å det helt galet varma avgasröret.
-
Dör den inte längre vid full gas på femman?
Var det nålventilen som orsakade det?
Jimmy
-
Ja jag har inte haft problemet mer sen, har man större nunstycke än nålventil så kan det ju inte bli annat.