ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: AtvNerd skrivet 27 oktober 2008 kl. 17:47:27
-
Nån som har nån film eller annat roligt som visar om det är nån större skillnad på 650cc och 800cc, Jag menar 650cc går ju bra som faan enligt många, hur mycket Mer har man fått iochmed köpet av 800:an.?
finns det siffror på t.ex AX och tophastighet på dessa modeller, kanske till och med 500cc? :hmmm:
-
De går like godt og like fort. 800 drar bedre i bakker med last. Her kommer noen NM inn. :D
-
Dom är ju så lågt växlade maskinerna, så skillnaden märks knappt.
Det är nog som Rhonny skriver att det märks när det går tungt.
Kanske skillnaden märks mer om båda har 30" däck.
-
Såg nån vridmoment/hk-kurva där de jämfördes (utan att effekten angavs) och min bedömning var att 800 har ca 5 hk mer än 650.
Vet inte om det betyder nåt, men så tydde jag i alla fall den kurvan.
Konstigt att det inte är större skillnad.
-
Jeg mener å ha lest et sted at Outlander 650 har høyere turtall enn 800 ved samme hastighet. Noen som vet om det stemmer?
-
Jeg mener å ha lest et sted at Outlander 650 har høyere turtall enn 800 ved samme hastighet. Noen som vet om det stemmer?
Det är mycket möjligt att variatorn är bestyckad annorlunda,
då blir det skillnad.
Rent mekaniskt så är det nog bara cylinderdiametern som skiljer.
Toppeffekten på 650 ligger 500 varv högre än 800:an, annars så
verkar allt va likadant enligt BRP:s mekmanual.
-
Jeg mener å ha lest et sted at Outlander 650 har høyere turtall enn 800 ved samme hastighet. Noen som vet om det stemmer?
Ja det stemmer, forskjellen ligger i vektene. Tyngre vekter på 800 enn 650.
Men 650 har mykere tillslag og sliter mindre på reim og variator.
Men i det store og hele så synes jeg att jeg fikk mest for pengene ved å kjøpe 650 da foskjellen er minnimal.
Motor og sykkel er helt lik, bortsett fra borring og vekter i variator.
-
Glömde säja att det är MaxMekkers manual jag tog info ifrån. ;)
Tack än en gång Max.
-
Helixen på sekundären har olika vinklar
-
Faktum är att även 500:an verkar dela samma grejor,
cylinderdiametern är densamma som 650:n.
Väldigt kortslagig mao, men det måste va den mest
slitstarka modellen i alla fall.
-
Helixen på sekundären har olika vinklar
Om jag inte missminner mig så hade du ett inlägg i en tråd ang nåt nytt "trim" från the land of milk and honey, ang helix byte, sätta på 650cc helixen på en 800cc, eller är jag ute och cyklar?
Vad var det?
letade förut men hittade det inte... :hmmm:
red. hittade det.. http://aurorawheelers.com/ (http://aurorawheelers.com/)
-
Helixen på sekundären har olika vinklar
Om jag inte missminner mig så hade du ett inlägg i en tråd ang nåt nytt "trim" från the land of milk and honey, ang helix byte, sätta på 650cc helixen på en 800cc, eller är jag ute och cyklar?
Vad var det?
letade förut men hittade det inte... :hmmm:
red. hittade det.. http://aurorawheelers.com/ (http://aurorawheelers.com/)
Japp, de håller på och fipplar och grejar så man vet inte vad som är bäst :D
-
650cc helixen ska tydligen vara bra om man kör med större däck.
Mellanregistret ska bli bättre.