I have a dyno speed shop TRICK PRO MOTORSPORTS with a SUPERFLOW AUTODYN 30 CHASSIS DYNO .So like anygood speed freek I put the THUNDERCAT to the test .The T-cat is stock (bone stock) with less than 100 miles on it ,the tires are stock size swamp fox mud tires .This thing has tons of pull all the way to the rev limmiter .The pulls were done with our custom fan blowing 65mph breeze over the T-cat this was the last pull .Ill post pix of the dyno & the T-act on it soon ,some pix of the shop & the dyno are on my web site www.TRICKPRO.net .Any way I attached the dyno sheet . I also have a polaris sportsman 600 modified that I dynoed @ 31hp & the T-cat crushed it by 24hp .
Jo, i tidningsartikeln jag länkade till, som för övrigt du hade lagt in, gjorde dom det.
Jo nog går en med turbo bra allt När jag var på KP Racing i Grängesberg och köpte min maskin hade han en 1000cc med turbo själv, torr asfalt och 4x4 inkopplat så vart det svarta sträck om man gasade på
12an har 72 inte dom äldre som jag har läst iaf
Somliga säger 69hk , flertalet säger 71-72 så det borde ligga nånstans där!Konstigt att man inte som tillverkare kan ge raka siffror.På nån sida hade man rangordnat maskinerna enligt följande:Can am outlander/Renegade 1000 82hkPolaris sportsman xp 850 77hkArctic cat 1000 72hkCan am outlander 800R 71hkVet inte om det är korrekt men det verkar rätt.
Polaris sportsman xp 850 har bara 70
arctic cat har väl aldrig angett några effektsiffror, lite som rolls-royce.. anger effekten i kubik!
Det funkar ju inte att ang effekt i kubik...
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️