ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Nicki skrivet 18 februari 2012 kl. 19:48:47
-
Någon som har hittat något vättigt i slipon till outlander 1000 ????
-
Litooffroad skulle väl få hem och det skulle ge 12hk till
Tror det var muzzy
-
Det där med 12hk mer var med muzzy´s helsystem och digi-tune-box.
Även GoOffroad har muzzy till Outlander 1000.
Det finns dock inte med på hemsidan än.
-
Ni som sätter på effektsystem kan väl berätta om skillnaden ()p
-
Det där med 12hk mer var med muzzy´s helsystem och digi-tune-box.
Även GoOffroad har muzzy till Outlander 1000.
Det finns dock inte med på hemsidan än.
http://www.gooffroad.se/can-am-outlander-1000.html (http://www.gooffroad.se/can-am-outlander-1000.html) ;) ;)
-
Se där ja. Bra att nån har koll. ()p
Ligger alltså under "senast inkommet" och inte under "avgassystem".
-
Hur går det med slipon letandet? ska väll oxå byta på min såfort jag fått hem den ()p
denna låg bra i pris och den av snygg med!
http://www.jcmotors.com/p-30360-big-gun-eco-system-series-slip-on-exhaust-can-am-outlander-1000-2012.aspx (http://www.jcmotors.com/p-30360-big-gun-eco-system-series-slip-on-exhaust-can-am-outlander-1000-2012.aspx)
-
Någon som har hittat något vättigt i slipon till outlander 1000 ????
kolla med "onlyrobin" här på forumet
-
Bumpar denna tråd!
någon som vet av något slipon som passar med original skyddena på ljuddämparen? funkar muzzys eller HMF?
-
Bumpar denna tråd!
någon som vet av något slipon som passar med original skyddena på ljuddämparen? funkar muzzys eller HMF?
kan verkligen rekomendera R.J.W.C slipon, läs min tråd! han brukar vara snabb leverera med
-
kan verkligen rekomendera R.J.W.C slipon, läs min tråd! han brukar vara snabb leverera med
jo jag har läst den ()p men där finns ingen möjlighet att ha original skyddet på..
-
Varför är det så viktigt med originalskydden :hmmm:
Jag har ett slipon från onlyrobin ()p
-
absolut inte viktigt för maskinen.. bara för mig "personligen" en viktig detalj som gör maskinen till en outlander..
-
hmm, finns vad jag vet inget system som har den möjligheten att hänga på org värmesköld, men är det nån som kan ordna de så är de onlyrobin, skicka dit värmeskölden så fäster han upp nog upp den åt dig. eller så rensar du rent allt som finns inne i orgljuddämparn :D
-
Ja det vore nåt :headbang:
-
Bumpar igen.. nån som provat HMF/Muzzy/Big gun slipon än?
-
Hej.
Jag har provat Big Gun en stund på min 800. Det jag märkte var en viss skillnad i klippet men framförallt ljudet. Kanske har man blivit gammal men jävlar vad den brötar! Då har jag ändå i insatsen som dom säljer samt nätet.
Har börjat smida lite på en quiet core ala Muzzy som jag ska prova. Hoppas få ner ljudet lite så man kan smyga ut utan att väcka hela byn.
Annars är den ju ruskikigt smidig i jämförelse med originalburken.
Polaren hade Muzzys helsystem med quiet core i på sin Renegade 800 och den lät grymt. Lagom högt och dovt. Men det är ju lite mer kulor :(
Lite bilder på montaget.
-
R.J.W.C slipon , Är helt klar det bästa jag använt ! HMF hade jag på förra outtyn o var inte lika bra passform som R.J.W.C sliponet !
Maffigt ljud o snabba lev
-
med sliponet och ett unifilter känns effektökningen rejält mot org, jag har testat detta mycket då min vän har exakt lika maskin fast org. tycker inte ljudet är störande, jag plogar i bara mössa utan problem, dock kör jag ju med rjwc quitcore också
-
ska beställa ett big gun samt HMF ()p dedär rjwc tänker jag inte köpa!
-
Tommyboxster: Har du en 1000 Outlander med rjwc? Har du hört om nån har dynomätningar på rjwc till 1000 Outlander? Är det nån fara att den går för snålt?
-
Så fort du ändrar mottrycket i avgassystemet så ändrar du förhållandet bränsle/luft.
Alltså när du monterar ett slipon oavsett fabrikat så sjunker mottrycket i avgassystemet motorn "andas" lättare = mer effekt.
men du har nu ändrat luftflödet genom motorn, så mer luft sugs in = motorn går magert!
För att rätta till det så monteras en så kallad "effekt box" .
vilket egentligen är fel ord då den inte har så mycket med effekt att göra.
så många resonerar att "varför ska jag köpa effekt box jag har ju bara ett slipon och så ger det ju ingen märkbar effekt heller".
Så alla modifieringar på avgassystemet som ger lägre mottryck = bränsleblandningen blir mager! :o
-
alla maskiner som tas in till EU är försedda med katalysator, dom är dock enligt can am själva mappad för öppet system utan katt, teknikern på can am tyckte ett slipon måste vara enklaste sättet att optimera maskinen, få den att gå svalare mm, jag kör utan bränslebox och typ alla andra med, tydligen är bränsleboxen något av en besvikelse till just 1000cc iaf vad jag hört, jag kan lova sliponet gör 5-10% direkt bara genom att ta bort catten.. menmen rjwc skall dynoköra i vår tror jag så då får vi la se=)
-
Nån som kör med muzzy på sin Outlander 1k? Hur är det?
Själv är jag sugen på en svart singel slipon från muzzy, va tror ni om det?