Nu vet jag inte vilket märke du syftar på men oavsett så är sällan kubiken i sig avgörande.Däremot är det ju dyrare om man har fler cylindrar än en....mer tändstift och framför allt mer ventiler att kolla... Men generellt är dubbla cylindrar dubbelt så roliga.Vet inte om Can-Am har sin 500 kvar men när dessa såldes gick de minst lika bra som en Yamaha 700 tex... så kubiken i sig får man inte stirra sig blind på.(och då skall man tänka att Yamahan är klart lättast i klassen)
Jag kör en Outlander 400 efi.Är lättkörd och effekten räcker gott i terräng.Toppfarten räcker gott och väl för mig, gör väl ca 100 km/h.Inte den snabbaste maskinen men smidig och lätt att hantera. Går att dra full gas utan att vara rädd att slå över med den.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️