ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Mr_zinga skrivet 11 november 2015 kl. 17:20:20
-
Går det att "lägga" åt diffen i framaxel? Upplever att det bara slirar på 3.hjul även om jag drar diff reglaget max. :hmmm: :hmmm:
-
Går det att "lägga" åt diffen i framaxel? Upplever att det bara slirar på 3.hjul även om jag drar diff reglaget max. :hmmm: :hmmm:
Jepp du får justera vajern så den tar bättre. Viktigt oxå att du har jaso klassad olja i framdiffen. Var det länge sedan oljan blev bytt i diffen?
-
Okej, Hmm av mig är den aldrig bytt har inte haft maskin så länge. Men det kanske är en bra grej att göra de. Vet du lite mer specifikt vad det ska vara för olja? Eller rekommendationer?
-
Vanlig motorolja till mc, gärna delsyntet eller mineral. Inte bilmotorolja.
-
En gång per år samtidigt som du byter olja i motorn. ()p
Geggar du runt mycket i lera och myr så byt oftare är ett tips. Vatten sugs gärna in mellan packboxarna och kan göra så att diffen skär i värsta fall.
-
För att krångla till det ännu mer så är det lite special olja till bakaxeln på kawor. :P
Där ska det vara olja för våta bromsar. Bakbromsarna på dom ligger i ett oljebad och den oljan finns oftast bara på 10l dunk = livstidsförbrukning. ;D
-
Tackar tackar för infon :) Ja det blir ju en hel del åkning i surhål så lite extra byten skadar nog inte ':) Bakaxel olja kan ja fixa hos traktormeken här i byn så det löser sig ()p
-
Vanlig motorolja till mc, gärna delsyntet eller mineral. Inte bilmotorolja.
MED JASO MMA annars blir det ännu mera slir.