1
Linhai / Vad är eran åsikt om Linhai?
« skrivet: 8 november 2019 kl. 19:44:14 »
Det verkar som om ingen kan säga någonting konkret om Linhai angående kvalité. Hur går det med era maskiner?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
Linhai / Vad är eran åsikt om Linhai?« skrivet: 8 november 2019 kl. 19:44:14 »
Det verkar som om ingen kan säga någonting konkret om Linhai angående kvalité. Hur går det med era maskiner?
2
Kymco / Kymco mxu 50 medkörd 10500km« skrivet: 7 november 2019 kl. 15:54:22 »
Har tittat runt på marknaden och har hittat en kymco mxu 50 årsmodell 2012 som är medkörd 10500km. Låter det som ett bra köp? Det finns inga ytterliga uppgifter i beskrivningen. Priset är 10000 kr
3
Kymco / SV: Mxu 150?« skrivet: 13 oktober 2019 kl. 12:01:18 »
Skönt att höra att mxu 150 inte är en skrothög(såvida man inte får ett måndagsexemplar)!
Det där med registrering har jag inte full koll på. Vad jag vet kan man registrera om till traktor efter köpet genom att lägga på blinkers, speglar osv och sen åka till vart-man-nu-åker och traktoregga den.(?) 4
Just nu letar jag efter en billig ny (har anledningar till varför jag ska köpa ny) fyrhjuling som man kan traktorregistrera. Har letat omkring på nätet och har hittat mxu150. Priset ser bra ut men ingen verkar äga en sådan mackapär så att få reda på hur länge de här Taiwan-Kina-grejerna håller är nära på omöjligt. Om jag skulle skaffa en Kymco mxu 150 skulle den endast köras på väg. Så den kommer inte att utsättas för "våld".
Om ens någon svarar på detta inlägg så ska jag redogöra för vissa frågor jag högst antagligen kommer att få. -"Skaffa bara en Yamaha eller Honda etc". Nej, de kostar alldeles för mycket. -Köp bara en gammal "skruttomobil, de flesta av dem är väldigt billiga". Helst inte. Jag har mina skäl till varför jag föredragligen köper ny. ."Gissar på att du väljer mellan moppe och atv, skaffa bara moppe istället" . Nej, jag siktar på atv. Jag vill också nämna att om maskinen går sönder efter ca 8 år anser jag den inte som en skrothög bara för att den inte höll lika bra som tex en Honda. När den går sönder har jag antagligen råd med en seriösare quad som en Yamaha Raptor 450. 5
Kawasaki / SV: Brute force 300 vägregg« skrivet: 21 september 2019 kl. 05:06:52 »
Okej! Borde kanske läst lite noggrannare på 20 hk spärren innan jag frågade.
Men om det är som JussiN säger att vissa fyrhjuling ar inte går att registrera, varför inte? Jag har hittat svenska återförsäljare som sälje brute force 300 traktor reggade. Kanske det inte går i Finland, men varför inte? 6
Kawasaki / SV: Brute force 300 vägregg« skrivet: 20 september 2019 kl. 20:29:29 »
Vad gör att man inte kan registrera om en i det här fallet brute force 300? Om jag kommer dit med en atv som har allt som krävs för att kunna registrera om, så borde det väl gå?
7
Kawasaki / SV: Brute force 300 vägregg« skrivet: 20 september 2019 kl. 07:19:13 »
I Finland får man bara framföra traktorfyrhjulingar med T kort (traktorkort).
Det som är "ballt" med vissa traktorfyrhjulingar är att de får gå max i 60km/h på väg, vilket gör att de är roligare att köra än en cykel med en gräsklipparmotor, men det finns en hel del åkrar att åka på, så att kunna så snabbt som maskinen kan är roligare än en moppe som toppar 45 och låter som en björn med ett avgasrör i halsen. Dessvärre vet jag inte om 20hk spärren är ett måste i Finland. Brute force 300 borde gå runt 80km/h i terräng/en åker så om man använder dubbdäck på asfalt så borde den toppa runt 60. Om jag går in på vilken finsk sida som helst om atv på väg säger dom inte ett strunt om hk bara maxhastighet. Men hur mycket kostar en omregistrering? Det där med ljus och allt fixar jag hemma. 8
Kawasaki / SV: Brute force 300 vägregg« skrivet: 19 september 2019 kl. 18:10:21 »
Man tackar för svaret!
det där med blinkers och nummerplåtshållare och allt det där ska inte vara något problem. Jag borde kanske nämnt att jag bor i Finland, så lagarna kan vara annorlunda. Jag har inte köpt kawan än. (samlar ihop, tänker skaffa fyrhjuling istället för moped!) Så när den är i garaget så kan jag börja fundera på att vägregga den. När du säger strul, hur mycket? Hur dyrt kan registreringen bli? Du kanske säger:Skaffa bara en moped! Innan att köpa moped är i mina tankar så ska jag ge traktorfyrhjulingen några chanser till. Ett intresse för fyrhjuling växer och växer inom mig+att vi har traktorer hemma, så farsan förväntar sig ju att jag ska skaffa traktorkort, (vilket jag fattar och vill) så att skaffa AM kort känns lite "onödigt". Samt att en atv kan vara en arbetshäst och ett persontransportsfordon, vilket är behändigt. Innan någon öppnar tangentbordet/munnen för att skriva: Skaffa bara en begagnad "skrothög"! Så vill jag påpeka att jag bor i skärgården, så att någon lägger ut en fyrhjuling på marknaden till ett billigt pris, är inte något jag tänker fiska efter. Att åka till fastlandet för att köpa fyrhjuling är inte behändigt med tanke på att åka tvåtimmars färja och behöva bråka med tullen är inte en skön känsla. och Och att köpa fyrhjuling från en äkta finne som vrålar perkele när mackapären inte vill starta är inte en sits jag vill vara i. 9
Kawasaki / Brute force 300 vägregg« skrivet: 15 september 2019 kl. 10:58:50 »
Om jag lägger ett "street legal atv kit"/ett kit med blinkers, nummerplåtshållare mm på en tex kawasaki brute force 300/kymco mxu270 så kan jag gå till vart-det-nu-är och vägsregistrera den som en traktorfyrhjuling?
Hur långt går den på en tankning? Måste jag skaffa vägdäck? Eller är jag helt ute och cyklar? 10
Goes / SV: Goes copper?« skrivet: 20 augusti 2019 kl. 17:00:49 »
Efter att jag inte hade fått något svar på det här inlägget på nästan tre veckor tänkte jag bara fortsätta kolla efter mer information om Coppern.
Efter en väldigt liten stund hittade ja mer och mer info om Goes copper, eller ska jag säga Kayo big bull som den egentligen heter. Vet att Goes bara taiwanesiska fyrhjulingar och dekaltrimmar dom till en goes, på samma sätt som de gör med CF Moto, vilket förklarar varför de är så lika. Eftersom det inte finns någon diskussion om märket Kayo på atv forum, (eller något forum heller), så jag behöver fråga: Vet någon nått om Kayo? 11
Goes / SV: Goes copper?« skrivet: 1 augusti 2019 kl. 15:14:16 »
Ok. Hur är det med Goes generellt? Det är väldigt mixtrade åsikter om CF moto och Goes.
Har hört att de har blivit bättre nu med åren men man vet inte vad det finns för nättroll i farten 12
Goes / SV: Goes copper?« skrivet: 31 juli 2019 kl. 21:43:09 »
Hur är det med reservdelar till Goes maskiner då?
Om dom faktist är "kinamaskiner" så vet man ju aldrig... (Har hört att de tillverkas i Taiwan, men jag är inte helt säker)
Sidor: [1] 2
632 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 664. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|