Ja, verkar alltid vara skillnad på olika ÅF när det gäller sånt där. Min gamla mjukvara sparas på en server, så skulle bara vara att åka dit om jag vill få in originalmjukvaran igen. Misstänker dock att man få hosta upp en slant!Jag fortsätter att bevaka tråden.. så skriv gärna om du får några problem eller erfarenheter av reservdelar, service och försäkringar
Tjo!Ny på forumet och hamnade här då jag sökte just efter info om avstrypning av traktor b spärren. Sålde crossar, sporthojar och allt när jag träffade sambon för 7år sedan. Nu har hon övertalat mig om att flytta ut på landet, så då var jag ju bara tvungen att köpa en atv! Beställning gjord och leverans om drygt en vecka; Polaris Sportsman XP 1000 -2017 Avstrypt traktor B. Hand/tum värmare, plog (glacier pro), förstärkt framdiff, lasträcke bak, handskydd. Var inne på att beställa ecu på samma ställe som dig, men min återförsäljare tar bort alla begränsningar med "map tun" istället. Så tänkte bara dela med mig på forumet att det verkar gå att lösa snabbt och smidigt utan att behöva meka bort ecu'n Jag får väl återkomma om den inte går efter mina förväntningar när jag provkört! Kul att det funkade bra för dig med ecu byte iaf! Jag tolkar också lagen att maskinen får gå snabbare.. hoppas besiktningen om 4år också gör det ;o)
Fick du 3-mode throttle control också då som terrängmodellen har?
Det är ju inte den knappen på traktormodellen, men återförsäljaren har köpt en knapp (kostar 500kr sa han) och ska testa om den går att koppla in iom att samma mjukvara som en terrängmodell läggs in. Han skulle testa lite när han får in maskinen å ha lite kontakt med fabriken som bygger dem. Jag bör ha bättre svar till veckan när jag borde få den levererad!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️