Har precis samma problem på min 07:a att batteriet laddas ur. Tänkte att det är väl Kina kvalitet på batteriet så jag bytte till ett nytt varta batteri för två veckor sedan. Efter ett par dagar i kall väderlek gick det inte att starta maskinen. Funderar om det är vinchen som är problemet även fast den bara går med täningen igång. Det är jävligt irriterande iallafall.
Jag ska prova att mäta min när jag kommer hem igen. För att se om det finns någon tjuvström.vad det gäller laddningen så tycker jag av det jag han testa senast så fick jag ladda på den men så for som den hade fått gått lite så var det inge problem att starta den igen.Om den inte laddade så skulle den bli bara sämre och sämre när man har den igång...eller?Vad är enklaste att mäta laddningen.. kolla spänningen innan start och efter för att se vad det skiljer ?Batteriet är ny bytt.
Citat från: "Skier"Jag ska prova att mäta min när jag kommer hem igen. För att se om det finns någon tjuvström.vad det gäller laddningen så tycker jag av det jag han testa senast så fick jag ladda på den men så for som den hade fått gått lite så var det inge problem att starta den igen.Om den inte laddade så skulle den bli bara sämre och sämre när man har den igång...eller?Vad är enklaste att mäta laddningen.. kolla spänningen innan start och efter för att se vad det skiljer ?Batteriet är ny bytt.Som det påpekats så är kina batterierna rätt kassa oavsett vad man köper för hoj. Hade ingen laddning när jag fick min maskin ny och då byttes både laddningsregulator och batteri. Har du en modell med analoga hastighetsmätaren så har du en laddningslampa på fyrhjulingen för att övervaka laddningen, dom med digital mätare har det inte i alla fall inte Challenger maskinen. Kör du med parkeringslyse på bara så bör laddningslampan vara släkt hela tiden. Har du allt lyse på så lyser den lite på tomgång men bör vara släkt när du kör utom just när fläktarna är igång. En lurig sak att tänka på, har du nyladdat batteri och laddningslampan är släckt men börjar att lysa konstant efter en 15-20 min (allt lyse på) så är laddningsrelät paj. Detta hände mig, verkar som om laddningslampan går på spänningen i batteriet och inte på vad generatorn levererar.Även om laddningsregulatorn fungerar så kan ju dioden (vart den nu sitter på en Linhai) vara dålig och då går strömmen tillbaks till generatorn när maskinen är avstängd precis som på en bil. /Blizzter
Nu har jag testat lite på min Linhai för att få fram vad som drar ström.Jag laddade batteriet fullt och ställde den över natten och morgonen efter så orkade den inte dra runt motorn.Den laddar som den ska, der klart tillräckligt med ström från generatorn.Provae sedan att mäta och den ligger ocg tjuv drar. Jag testade både på + och - polen men fick inte fram någon krypström där!!Batteriet är ju som sagt nytt dock från feltema... menmen.En annan sak som jag tittade på när en del av plasten ändå var av plockad var tutan.Den har inte fungerat sedan ny utan jag har bara inte brytt mig om den.Men nu kan jag j..lar inte hitta den? Tips??Så hur ska jag gå vidare med detta???
Hej Skier..Kollade kopplingsschemat till Linhai och det stämmer att det ska vara en grön och ljusgrön kabel till tutan. på kabeln som går från knappen till tutan sitter det en kondensator men jag vet inte vad den fyller för funktion //micke
Citat från: "MrTerreng"Hej Skier..Kollade kopplingsschemat till Linhai och det stämmer att det ska vara en grön och ljusgrön kabel till tutan. på kabeln som går från knappen till tutan sitter det en kondensator men jag vet inte vad den fyller för funktion //mickeKan det vara så att kondensatorn ska hjälpa till att ge tutan en starkare puls..??Blir att kolla lite på vad för tuta man ska ha, 12v e ju klart men kan de skilja på nåt annat sätt?För övrigt så har den startat och varit full med ström i dag :-)
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️