...strypt och konstant 4 hjulsdrift lätt ordnat,...
Citat från: "400xt"...strypt och konstant 4 hjulsdrift lätt ordnat,...Vad menade du med den texten? Är det lätt att plocka av strypningen?
Har den konstant fyrhjulsdrift som är lätt att få omkopplingsbar?
JA, i norge er lätt.
JA, bara kobla till lednigane på brytaren, så OK
Citat från: "ATV/Scooter" JA, i norge er lätt.Hur är den strypt då? Enligt DeNada så var det massor med modifiering som måste göras. Iof så pratade vi mest om 800an då, kanske är stora skillnader på dem?!Citat från: "ATV/Scooter" JA, bara kobla till lednigane på brytaren, så OKHaha, är det allt som behöver göras?! Borde ju vara samma sak på svenska maskinerna då ju. Någon som vet?
Hajar inte riktigt :oops: har dom "låst" fyrhjulsdriften på nått sett?lr har dom sett till att den alltid bara är tvåhjulsdriven? å isåfall VARFÖR?
Nu har jag ingen aning !!!!!!!!! Om hur detta fungerar, men jag kan tänka mej att det bara är en vip-brytare någonstans som givetvis är dold undfer plasten nånstans, som behövs vippas-tillbaka.
de låser maskinen i 4-hjulsdrift fordi at da tar fotbremsen på alle 4 hjulene samtidig når man tråkker inn den. Dette er et krav fra myndighetene for å få regget maskinen for bruk på offentlig vei.slik er det i alle fall her i norge.
Är det lätt att plocka av strypningen?Så skön maskin men DeNada sa att strypningen skulle kosta runt 15.000 att få bort därför sa de upp sammarbetet med Bombardier. Blir ju högvilt den maskinen igen om man kan ostrypa den
det där gäller väl bara bombardier 400 800 är väl insprutning på?
vad jag har hört är det andra spridare och program icdi-boxen
På 800:an sitter det bara 2 mekaniska stoppskruvar till gasen. En i spjällhuset och en på handtaget bakom tumgasen. Å sen är det bara kontakten till 4wd knappen som är urdragen. Enkelt
Citat från: Geson skrivet 13 november 2008 kl. 15:17:36På 800:an sitter det bara 2 mekaniska stoppskruvar till gasen. En i spjällhuset och en på handtaget bakom tumgasen. Å sen är det bara kontakten till 4wd knappen som är urdragen. Enkelt lägg in en bild, jag köpte min ostrypt och har inte sett vart man "ostryper" dem, kan vara bra om man ska bort, så inte frugan kör ihjäl sig.
Citat från: AtvNerd skrivet 13 november 2008 kl. 15:22:11Citat från: Geson skrivet 13 november 2008 kl. 15:17:36På 800:an sitter det bara 2 mekaniska stoppskruvar till gasen. En i spjällhuset och en på handtaget bakom tumgasen. Å sen är det bara kontakten till 4wd knappen som är urdragen. Enkelt lägg in en bild, jag köpte min ostrypt och har inte sett vart man "ostryper" dem, kan vara bra om man ska bort, så inte frugan kör ihjäl sig. Det räcker med den i handtaget, jag har den lösså jag kan skruva in den lite snyggt vid ev kontroll.Det är planen i alla fall.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️