1
Övrigt / SV: CF Moto till skogsbruk
« skrivet: 24 september 2018 kl. 20:35:13 »
Tack för era svar! Då verkar det inte helt hopplöst med en sådan. Då får vi se hur det blir framöver.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Övrigt / SV: CF Moto till skogsbruk« skrivet: 24 september 2018 kl. 20:35:13 »
Tack för era svar! Då verkar det inte helt hopplöst med en sådan. Då får vi se hur det blir framöver.
2
Övrigt / CF Moto till skogsbruk« skrivet: 23 september 2018 kl. 09:36:06 »
Detta är förmodligen en av de vanligaste frågorna som dyker upp men jag ställer den än en gång, tillsammans med lite tankar bakom.
Jag har planer på en CF Moto, antingen en 450 eller 520. Det lutar mest åt 520 då Servo är standard på denna, köper jag 450 så kostar det 7000:- extra vilket gör slutpriset endast 2000:- mindre än 520. Honda, Suzuki, Yamaha m.m i all ära men dessa har inte någon återförsäljare inom vettigt avstånd, CF Motos återförsäljare finns "runt knuten" och därav planer på just en sådan. Det den kommer att brukas till är att köra ut ved, gallring ca 30m2 om året samt plogning på vintern och vid jakt. Så nu till frågan: Många säger att CF Moto inte är att räkna med i skogen till att dra tunga lass med ved, den kommer snabbt att haverera, så ni med erfarenhet kanske kan svara på om det är något att ha? Försäljaren säger givetvis att den fungerar utmärkt och säljer vagnar och hela kitet för just skogen, marknadsför den som en stark konkurrent till dubbelt så dyra maskiner. 3
Linhai / Problem med växling, kan inte få ur lågväxel« skrivet: 11 juni 2017 kl. 09:30:16 »
Hej! Har varit och kikat på en Linhai 300 4x4.
Det var en fin och välhållen maskin från 2011 med endast 2 ägare. Säljaren har haft den inne och fått bytt växellänkaget pga att det hände att den låste sig ibland. När jag var och kikade på den så visade han mig att växlarna löpte fint och det var inga problem att lägga i och ur dessa. När det så var dags för en provtur så var "L" ilagd men helt plötsligt så gick det inte att lägga i någon annan växel. Jag provkörde den på lågväxeln och den gick fint och inga som helst missljud någonstans, kopplingen var nybytt på den och den har varit noggrant servad genom åren. Som sagt en väldigt fin maskin på alla sätt och vis men detta med växlarna var ju ett störande moment. Är detta något som är lätt fixat genom någon justering eller är det något dyrbart jävelskap som måste bytas? Om justering, hur går man tillväga? Jag skulle vara oändligt tacksam för lite snabb input av er kunniga här i forumet. Tack på förhand! 4
Goes / Goes 520 årsmodell 2008« skrivet: 23 maj 2017 kl. 07:29:16 »
Hej på er! Jag har blivit erbjuden att bli vid en Goes 520 från 2008. Den har inte gått mycket och den har varit snällt körd ( den har använts till att åka "på tur" samt iläggning och upptagning av båt). Denna maskin gick fint när den ställdes in för vintern och nu när ägaren tog fram den så startar den inte och han vill sälja den. Det som sker vid start är att det bara klickar i startrelät, i övrigt händer inget. Det jag tänker på i första hand är att det antingen är batteriet eller reläet som behöver bytas, det jag undrar över är om det kan vara något annat än detta?
Om det är ett lätt åtgärdat fel så tycker jag att den kan vara värd en liten peng trots allt då den i övrigt är helt okej sånär som några små plastskador. Jag har som tanke att den ska få frakta mig fram och tillbaka till jaktstugan och lite annan " småkörning", inga direkta storjobb och så, typ fram och tillbaka till skogen när jag ska gallra och röja, rent fraktsyfte alltså. Vad skulle ni säga att en sådan här, 9 år gammal maskin, i bruksskick skulle kunna vara värd om den fungerar? Det sitter vinsch på den med okänd funktion, har inte varit använd de senaste 5-6 åren. 5
Köpa en ATV / SV: Fyrhjuling att åka till jobbet på« skrivet: 24 april 2014 kl. 19:38:39 »
Tack för svaren! På vilket sätt är dom inte driftsäkra menar ni? Vad gör att ni hellre skulle välja en moppe? Jag har knappt 1,5 mil till jobbet och det snabbaste jag får köra är 80. De som var på Blocket såg ju trevliga ut:-) dock var det bara en som var något sånär i närheten .
6
Köpa en ATV / Fyrhjuling att åka till jobbet på« skrivet: 24 april 2014 kl. 15:05:41 »
Hej på er! Har sedan en tid tillbaka funderat på att köpa en EU-moppe att åka fram och tillbaka till jobbet på,men så fick jag plötsligt idén att införskaffa en fyrhjuling istället.
Det jag har funderat på är en 125-150cc ev större, vad tycker ni? Hur stor får den vara för att få framföras med B-kort? Jag ska köpa begagnat och har en budget på runt 10000:- vad har ni för tips? Finns det något vettigt kinatillverkat i denna prisklassen? Är helt novis på området så alla möjliga tänkbara tips råd och idéer från er "experter" mottages tacksamt
Sidor: [1]
632 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Sigge01 Flest online idag: 651. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|