ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: ec2bme skrivet 16 juli 2009 kl. 14:03:05

Titel: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: ec2bme skrivet 16 juli 2009 kl. 14:03:05
Hej!
Jag har precis skaffat mig en Suzuki (Dresel) LTZ 400 -06, och har en del frågor (och fler lär det väl bli).

Har ni nåt bra tips på hur man kan ställa in framvagnen själv?

Måste man dela på bakaxeln för att byta bakdrev?

Tacksam för svar.

MVH
Lennart/ec2bme
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: gargamel skrivet 16 juli 2009 kl. 18:48:43
Grattis till quaden!

Bakdrevet kan du byta utan att dela bakaxeln, räcker om du tar bort hjulet å "hubben" hjulbultarna sitter i.

här kommer siffror å grader till framvagnen
http://www.janssenmotorsports.com/tech_articles.php?act=getonearticle&artid=9

här kommer bilder
http://suzuki.theatvchannel.com/atv-tech-articles/6-tech-reviews/58-how-to-adjust-your-caster-on-your-a-arms

Lycka tilllllll
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: ec2bme skrivet 16 juli 2009 kl. 20:06:20
Grattis till quaden!

Bakdrevet kan du byta utan att dela bakaxeln, räcker om du tar bort hjulet å "hubben" hjulbultarna sitter i.

här kommer siffror å grader till framvagnen
http://www.janssenmotorsports.com/tech_articles.php?act=getonearticle&artid=9

här kommer bilder
http://suzuki.theatvchannel.com/atv-tech-articles/6-tech-reviews/58-how-to-adjust-your-caster-on-your-a-arms

Lycka tilllllll

Tack!(till gratulationen alltså)

Det där med drevbyte såg jag själv när jag bara besvärade mig såpass att jag öppnade ögonen (men tack ändå).

Sen va det hjulinställningen, och det tipset som du gav där är ju kanon. Trodde bara inte att det skulle vara såpass besvärligt. Problemet med min är ju att styret pekar snett. Men jag ska kika lite på de innan jag ger upp och lämnar in den :o)

Kanon att få så bra hjälp så fort.
Tack än en gång för det.
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: ec2bme skrivet 16 juli 2009 kl. 20:46:07
Förresten, var får man tag i en sån gradskiva som han använder sig av för att mäta vinklarna?
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: AtvNerd skrivet 16 juli 2009 kl. 21:16:00
köp ett digitaltvattenpass istället, det har du mer användning av, det finns på swedol...
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: ec2bme skrivet 17 juli 2009 kl. 02:28:08
Fann även dom här.
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: ec2bme skrivet 18 juli 2009 kl. 23:28:28
Ännu en fråga då.

Finns det nån bra "effekt-cdi-box" till LTZ:an?
Fick med en Procom, men tydligen så gick hojen inte så bra med den runt 85 km/h enligt förra ägaren.
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: Moonken skrivet 19 juli 2009 kl. 10:21:57
Ännu en fråga då.

Finns det nån bra "effekt-cdi-box" till LTZ:an?
Fick med en Procom, men tydligen så gick hojen inte så bra med den runt 85 km/h enligt förra ägaren.


Jag är också intresserad av o veta vilken box som rekomenderas isåfall, kikar själv runt lite på olika men har tyvärr inte någon erfarenhet av dom själv men någon borde ha  ^-^
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: gargamel skrivet 19 juli 2009 kl. 13:50:35
du har pm ec2bme...
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: _Firm skrivet 22 juli 2009 kl. 10:52:24
När det gäller CDI box... Det satt en revmax 2 box på min när jag köpte LTZan, finns 6 olika tändkurvor att ställa in på den och man kunde även öka på varvstoppet med 1000 alt 2000 varv (hur bra nu det är för motorn?). Problemet med denna box var att maskinen var svårstartad på det sättet att när jag höll inne startknappen så tände inte maskinen... allt snurra som det skulle men den starta helt enkelt inte... men när jag släppte knappen så starta den av det "efter varv" startmotorn gav... och det gjorde ju att den blev mycket svårstartad ibland... Antar att det inte blev någon gnista, strömmen räckte inte till. Efter många timmars felsökande så upptäckte jag att maskinen starta kanon om jag hade laddare kopplad på batteriet.

Eftersom jag inte hade orginalboxen så hade jag inget att testa med... men efter ett samtal med Nicke på minhoj.se så skicka han en beg. orginalbox som jag kunde testa med och det funkar kanon. Märker för övrigt ingen skillnad mellan orginalbox och "trimbox"...
Fick även höra sen att en annan här omkring hade samma problem med sin revmax2 box...
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: Libba skrivet 22 juli 2009 kl. 19:59:31
Skippa boxen. quiet core har jag till min ltr om du vill köpa, har två olika decibel nivåer, men montera  den ordentligt det bromsar sjukt mycket i systemet, skulle försöka bygga nått själv.
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: ec2bme skrivet 26 juli 2009 kl. 21:35:32
Byggde en insats själv av lite 3 mm plåt och ett rör med inv. diameter på 35 mm.

Nu kommer nästa fråga:

Vad kör ni för utväxling (drev fram och bak och hjulstorlek bak) på era LTZ 400:or?

Jag kör med 14-35 och 18" hjul just nu, och då varvar den ut på 5:an i ca 110 km/h.
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: _Firm skrivet 30 juli 2009 kl. 12:18:53
jag kör med 16 drev fram och 40 bak... 20" hjul bak. varvar ut i ca 125 km/h
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: Motoya skrivet 30 juli 2009 kl. 14:38:49
Original sitter det 14-40 och 20" bak.
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: ec2bme skrivet 3 augusti 2009 kl. 09:54:53
Är det någon mer än jag som har reagerat på det märkliga sätt som luftslangen mellan luftburken och förgasaren är dragen? Vore det inte bättre om den var så rak som möjligt? Bättre flöde då liksom, än nu när den går med ett stort upp-och-ner-vänt U (eller ohm-tecken egentligen) :hmmm:.
Titel: SV: Blandade frågor om LTZ 400
Skrivet av: zupe skrivet 3 augusti 2009 kl. 21:54:43
Är det någon mer än jag som har reagerat på det märkliga sätt som luftslangen mellan luftburken och förgasaren är dragen? Vore det inte bättre om den var så rak som möjligt? Bättre flöde då liksom, än nu när den går med ett stort upp-och-ner-vänt U (eller ohm-tecken egentligen) :hmmm:.
Det är många som tänkt på det. Det är en mycket vanlig modd att sätta på en "Boot" från en trx400 som är mycket rakare. Ska tydligen ge en del Hp. Kolla på http://suzuki.theatvchannel.com/