ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 26 juli 2014 kl. 17:29:55

Titel: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 26 juli 2014 kl. 17:29:55
Skulle ta en sväng med sonen. Startade 4-hjulingen och körde fram den. Stängde av, och sedan var den död.
När man vrider på tändningen går soppapumpen som vanligt, men displayen är helt släckt.
Trycker jag på startknappen händer inget annat än att pumpen startar om.

Var börjar felsökningen? Tips och idéer?
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 26 juli 2014 kl. 17:31:28
Justja, jag har bara en nyckel så att prova med någon annan funkar inte.
Det rör sig om en Outlander 800 2006.
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: myggan83 skrivet 26 juli 2014 kl. 17:41:24
Är det såndär stöldskyddsmojäng i nyckeln??
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 26 juli 2014 kl. 17:45:25
Är det såndär stöldskyddsmojäng i nyckeln??
Ja, men då borde väl inte pumpen gå?
Säkring F4 (7,5A) brinner av så fort jag vrider på tändningen. Vad går den till? Har inte boken här.
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: myggan83 skrivet 26 juli 2014 kl. 17:51:07
Nej, det borde inte hända nånting då juh..  :hmmm:

Har du nyss tvättat pärlan? Vatten o lera kan ställa till med diverse tråkigheter..

Spruta wd40 i kontakter brukar greja fuktproblem.
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 26 juli 2014 kl. 18:05:33
Speedometer/speedsensor/taillight.

På vägreggade kan skyltbelysning gå på samma
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 26 juli 2014 kl. 18:20:31
Inte vägreggad.
Kört kanske tre timmar torra grusvägar sedan lera och tvätt.
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: myggan83 skrivet 26 juli 2014 kl. 18:27:32
På min kawa började 4wd 2wd lampan lysa när ja körde över en vattenpöl, kliade mig i huvet bra länge innan ja hittade felet... Men när ja dränkte pärlan i en myr så var det inga problem... Så testa bara att blåsa rent troliga kontakter o givare.. Kolla efter ärjningar, brukar bli så i knappar o kontakter ifall man gillar att dränka eller tvätta hjulingen för ofta.

Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 26 juli 2014 kl. 18:38:28
Jag varken dränker eller tvättar speciellt ofta, men å andra sidan har den ju gått 450 timmar så några dopp har det förstås blivit.
Då gäller det att hitta rätt givare. Hur funkar hastighetsmätargivaren och var sitter den?
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: myggan83 skrivet 26 juli 2014 kl. 18:45:52
Inte en susning.. Fenrisulven borde kunna detta bättre...
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 26 juli 2014 kl. 19:08:31
Can-Am Outlander/Renegade Speed Sensor Location: http://youtu.be/MQxGymJwJwE
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 26 juli 2014 kl. 19:22:21
Tack och bock!
Får se om jag hinner kolla på det i morgon.
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 26 juli 2014 kl. 19:33:32
Den är kostsam att byta, kolla även bromskontakt osv
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 26 juli 2014 kl. 20:31:01
Den är kostsam att byta, kolla även bromskontakt osv
Kostsam? Bra, då är det den. Alla mina fel är alltid dyra!
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Hydro skrivet 26 juli 2014 kl. 21:20:36
Rätt inställning, för så är det.
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 27 juli 2014 kl. 17:35:51
Bingo!
Drog isär kontaktstycket till hastighetsgivaren, stoppade i en säkring och startade.
När jag tryckte ihop kontaktstycket igen brann säkringen direkt.

Behöver motorstyrningen sensorn, eller är den bara till hastighetsmätaren?
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 4 augusti 2014 kl. 09:17:53
Den är kostsam att byta
912 kr på Motorbiten i Falun, 101,99 dollar hos handlare i USA. Dyr, men påslaget i svensk butik var så lågt att det inte lönade sig att ta hem en själv.
Nu funkar allt igen, verifierades med en grussprättarsväng på fem mil i helgen!
 ()p
Titel: SV: Död gammel-Canam, var börja?
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 4 augusti 2014 kl. 09:45:06
912 kr på Motorbiten i Falun, 101,99 dollar hos handlare i USA. Dyr, men påslaget i svensk butik var så lågt att det inte lönade sig att ta hem en själv.
Nu funkar allt igen, verifierades med en grussprättarsväng på fem mil i helgen!
 ()p

Brps reservdels priser är rätt humana ändå