Speciellt som det ryktas att man försöker sälja av de 07 och 08 korta versionen innan man tar in 09:orna.För det priset skall du ha en 08 tycker jag, med hand/tumvärme monterat
Hoppa över 400:an du kommer att tröttna ganska snart den är både liten och klen duger mest som gårdsmaskin satsa på 800 som är en rejäl maskin eftersom prisskillnaden mellan 500 och 800 är så liten så borde valet vara enkelt
Tack för dom orden Gurra. Vad blir jag skyldig?
Citat från: Snoddas81 skrivet 20 oktober 2008 kl. 16:57:51Tack för dom orden Gurra. Vad blir jag skyldig? En winchning i nästa surhål.
Citat från: gurra-g skrivet 20 oktober 2008 kl. 17:40:27Citat från: Snoddas81 skrivet 20 oktober 2008 kl. 16:57:51Tack för dom orden Gurra. Vad blir jag skyldig? En winchning i nästa surhål. heter det inte lynchning?
Citat från: atvnerd skrivet 20 oktober 2008 kl. 21:30:45Citat från: gurra-g skrivet 20 oktober 2008 kl. 17:40:27Citat från: Snoddas81 skrivet 20 oktober 2008 kl. 16:57:51Tack för dom orden Gurra. Vad blir jag skyldig? En winchning i nästa surhål. heter det inte lynchning? Ja vanligtvis, men som pris kanske man kunde slippa detoch få en winchning.
Håller med, en 400 eller 500 duger gott att ploga med, och att köra i terräng med, men jag kan samtidigt hålla med de som talar sig varma för mer effekt, det blir mycket roligare att "leka" med maskinen om det finns lite mer pulver i motorn.Fler mil blir det också när du kan hålla en helt annan fart på landsväg utan att du upplever att du plågar maskinen.Sen skiljer det ju en hel del i pris förstås, så man får ju lov att göra en avvägning över hur mycket mer man är beredd att satsa på lekfaktorn, som arbetsmaskin duger en lite svagare motor gott.Och maskinen som sådan går ju bra både i terräng och på landsväg jämfört med många andra billigare maskiner, tycker jag i alla fall.
kommer man över 400 cc så brukar det inte vara kraften utan, snarare fästet som är avgörande, jag har aldrig lyckats kväva en maskin innan den tappat fästet, då kan jag nämna att jag haft en båt som vägde 1300kg som jag både la i och tog upp vid rampen, visst gick det tungt men det gick...800cc är lite svår att krypköra med, hjulspinn är ju det sista man vill ha....DÅ !
Hur är dom olika motorerna vid skottning av blötsnö?
Citat från: atvnerd skrivet 21 oktober 2008 kl. 13:23:47kommer man över 400 cc så brukar det inte vara kraften utan, snarare fästet som är avgörande, jag har aldrig lyckats kväva en maskin innan den tappat fästet, då kan jag nämna att jag haft en båt som vägde 1300kg som jag både la i och tog upp vid rampen, visst gick det tungt men det gick...800cc är lite svår att krypköra med, hjulspinn är ju det sista man vill ha....DÅ ! exakt,, ibland när man drar virke så funderar man varför man valde en 800. slira vill den gärna göra pga motorkraften.. så en 400-500 är mycket bättre att dra med,, sen vet jag inte hur styrningen blir på de olika..
Hondas 500 t ex ligger väl runt 26-27 hästar, mot Can-Amens 33-34?
jo men där tar Hondan igen med hydrostat drift sen kan man inte gämföra en honda och en canam.. Honda e byggd för arbete o canam för lite allt i allo, mest lek då
Citat från: core_am skrivet 21 oktober 2008 kl. 18:24:25jo men där tar Hondan igen med hydrostat drift sen kan man inte gämföra en honda och en canam.. Honda e byggd för arbete o canam för lite allt i allo, mest lek då F.n! Då har jag köpt fel maskin, skall ju mest jobba i skogen med den, måste nog byta den mot en honda 500 då
att ha en MAX 800 LTD i skogen är väll lite överkurs skulle jag köpa ny ATV idag så skulle de bli denna http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____9118.aspxmen 100papp för en 500 är mycket
Citat från: core_am skrivet 21 oktober 2008 kl. 18:58:31att ha en MAX 800 LTD i skogen är väll lite överkurs skulle jag köpa ny ATV idag så skulle de bli denna http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____9118.aspxmen 100papp för en 500 är mycketMen tänk vad roligt jag kan ha till och från skogen
Jag skulle nog ha valt 650:n med XT paketet.Om du mest ska ha den till att skotta snö.Effektmässigt ligger den inte långt efter 800:anVarför den med XT? Jo för om du ska ut i skogen nån gång så är det skönt att ha dom extra skydden som bågarna fram och bak ger.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️