ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Minus skrivet 21 juni 2013 kl. 10:12:13
-
Ända sedan jag köpte cykeln i april så har den slukat mycket bensin och det inte för att jag kört mycket tyvärr... Jag har varit helt insnöad på att det är blandaskruven som behöver justeras och jag har gjort detta fram och tillbaka för att försöka hitta rätt. Jag TROR att jag hittat rätt, jag tycker det låter så.
Men tändstiften sotar fortfarande och bensinförbrukningen är fortfarande hög.
Kan ni höra om ni tycker motorn låter bra på nedan video?
Luftfiltret är inte skitig heller.
Tändstiften är kol-svarta med massor av sot, torrt sot. Vilket ska betyda att blandningen är för fet eller dåligt luftfilter. Jag kommer ingen vart och är rädd att jag bara gör saken värre om jag kör med hojen. Det är en SMC 300 för övrigt. :help:
Klicka här för videon (http://tinypic.com/r/m8l7bt/5)
-
Sänk nålen i förgasaren (förgasarna?) Så får den mindre soppa.
-
Jag kan inte skruva ut skruven mer än kanske 1-1,5 varv till, därefter dör den (börja gå väldigt mörkt o tungt). Får den mer eller mindre soppa när den går tungt?
Skruvar jag in skruven så kan jag skruva den i botten utan att motorn dör - borde den inte göra det?
-
Ok bränslenålen provar vi med, har aldrig plockat isär en förgasare men vi ser det som en utmaning ;)
-
Gör rent gasaren på samma gång när du ändå river.
-
Ha gärna en glasslåda under förgasaren så att du kan hålla dig över den ifall du skulle tappa någon komponent :)