ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Arctic Cat => Ämnet startat av: dvx400 skrivet 27 januari 2008 kl. 10:00:34

Titel: DVX400
Skrivet av: dvx400 skrivet 27 januari 2008 kl. 10:00:34
hei der en kar i fra norge her som har en dvx400  07mod..
lurte på om noen kunne hjelpe meg og sette opp forgasseren med dyser..???(størrelse)

har nå 140 main jet  og skal sette inn k&n filter i boksen og ta av lokket..
(k&n filter nr SU-4002)

vil ha mest muli efekt ut av atven...

noen cdi boks som gir mere efekt???
Titel: DVX400
Skrivet av: zupe skrivet 27 januari 2008 kl. 12:18:03
du bör gå upp till 150-160 på huvud mustycket och kanske 27,5 eller 30 på lågfarts munstycket
Titel: re
Skrivet av: dvx400 skrivet 27 januari 2008 kl. 15:54:57
har du noen tegning/bilde over forgasseren som sier hva er hva?
Titel: DVX400
Skrivet av: Rilli_Chefen skrivet 27 januari 2008 kl. 16:56:55
du kan gå in på den här länken och fylla i modell och kolla på förgasaren
så kan du se vilka munstycken som är vilka...

http://www.countrycat.net/pages/parts/viewbybrand/3/ArcticCat.aspx

mvh /// Rickard
Titel: forgasser
Skrivet av: dvx400 skrivet 27 januari 2008 kl. 19:45:37
har nå brosja opp hoved dysa til 155 og lågfart dysa brosja jeg bare litt vet ikke hvor mye men det ble en helt annen sykkel og kjøre   ble utroli mye mere drag i den nå..

ser på en annen side her inne på forumet at lufteskruen skal 2,5 til 3 omdreininger ut..men hvor er den???

kan ikke finne lufteskrue på min forgasser
Titel: DVX400
Skrivet av: Rilli_Chefen skrivet 27 januari 2008 kl. 21:26:26
kolla under förgasaren där sitter den på vissa 4x4 atv:er allafall. vet att jag har fått en special-skruvmejsel till det på jobbet. tyvärr har vi aldrig
sålt någon dvx så jag är inte så kunnig på just dom.

mvh /// Rickard
Titel: dysing
Skrivet av: dvx400 skrivet 31 januari 2008 kl. 16:23:49
har nå fått 160 dyse og 127,5 lågfartsdyse og k&n filter i boksen  og borret hull i lokket på luftfilterboksen...
den drar noe grasalt nede men den flater ut oppe på efektkurva og får ikke turtallsperra på 5gir...(gjorde det før)

men når jeg tetter igjen noen hull i luftfilterboksen så drar den bedre i toppen også  hvorfor ???

ser mange kjører uten lokk på men da får jeg ikke maksfart men sinnsykt stikk i den nede da
Titel: rere
Skrivet av: dvx400 skrivet 11 februari 2008 kl. 15:21:43
noen som har svar???

får ikke full efekt oppe på turtall..

for mye bensin eller for lite??

er det nåla?
Titel: DVX400
Skrivet av: corba skrivet 11 februari 2008 kl. 19:46:04
Hej.
Om den går bättre om du sätter på locket så får den för mycket luft utan lock, dvs den går för snålt.

Sen hoppas jag att du har 27,5 i lågfart inte 127,5 som du skrev.

Om du har orginal avgas kvar så tappar du effekt, det bromsar upp avgaserna.

Bränsleskruven sitter under förgasaren, kan vara plomberad. Isåfall borra ur pluggen.
Titel: re
Skrivet av: dvx400 skrivet 11 februari 2008 kl. 20:07:01
har nå orginalt eksosanlegg men har tatt ut blomberingane..
ja mente 127,5..hehe

hvor stor dyse anbefales for og få med toppturtallet også??

har bestilt slip-on hmf sport eksos..

har ikke rørt blandeskruen ennda..
hcva hjelper det og skru på den for  (topp eller bunn)  og hvor mye??

takker
Titel: noen
Skrivet av: dvx400 skrivet 14 februari 2008 kl. 08:22:34
noen som vet_