ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: kurttis skrivet 21 augusti 2013 kl. 10:04:31

Titel: servo
Skrivet av: kurttis skrivet 21 augusti 2013 kl. 10:04:31
Funderar ev på att köpa en bf 750 med eps,,, men hur är servon i kawan jämfört med övriga märken ??
har kört arctic 1000 med servo och den gillade jag helskarpt, absolut lättaste styrningen trots stora däck,,, grizzly 700 kändes också helt okay,,, suzukin har helt värdelös servo enl mig... men hur är kawasakis ??
Titel: SV: servo
Skrivet av: Hakerik skrivet 21 augusti 2013 kl. 23:01:26
Jämfört med andra märken har jag svårt att uttala mig om, dålig egen erfarenhet.
Jämfört med min förra Kawa 750 -10 utan servo är det stor skillnad vid körning i terräng
På min Kawa 750 2012 är servo verkan i stort sett obefintlig vid stillastående.
Det går inte att styra med ett finger om maskinen står stilla på ett sals golv.
Ingen jenke bils servo alltså.
Vid högre hastigheter t.ex på grusväg är den hur stadig som helst i styrningen
Inget fladder eller osäkerhets känsla, man märker inte ens av servo styrningen då.
I terrängen i låga hastigheter styr man med betydligt mindre kraft än de gamla modellerna utan servo. Slag i styret får man om man kör häftigt emot en stubbe eller sten, men vid normal terräng körning är slagen i styret nästan obefintlig.
Ibland hade jag önskat jag en "Cadillac servo" när man sitter fast och vill ändra styrutslaget vid stillastående men förstår att med en sådan kraftig servo verkan kanske det är nått annat i stället som pajar, så Kawa har nog medvetet valt en klen/obefintlig servo verkan vid stillastående. I övrigt efter drygt 350mil inget fel alls på servo styrningen eller nått annat.
Titel: SV: servo
Skrivet av: kurttis skrivet 22 augusti 2013 kl. 11:45:44
okay tusen tack för svar,, då är den nog lik suzukis servo,, ingen verkan vid stillastående.
har haft en 08 as brute och jag gillade den helskarpt mest pga av motorn men även växellådan (otroligt lättväxlad) samt fram diffen som man kan aktivera när man kör