ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: kenta777 skrivet 21 november 2017 kl. 23:24:21

Titel: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 21 november 2017 kl. 23:24:21
Kan nya traktorklassen verkligen bli intressant?
ABS och ryggstöd mm... jag är tveksam.

Vad tycker ni?

”Can-Am Renegade 1000 XXC T3b ABS
Mätarställning: 0 mil
Färg: Triple Black
Typ: 4-hjuling
Info: Renegade 1000 XXC T3b ABS Nu med ABS Bromsar! Med den nya T3b ABS klassningen så ger denna Maskin 105km/h istället för 40Km/h. En traktorregistrerad ATV är godkänd för allmän väg. Föraren måste då inneha ett B-, AM- eller traktorkort. Alla Can-Am T3 ABS-modeller har full effekt upp till 105km/tim och är starkast i respektive kubikklass. T3 inkluderarar säte med ryggstöd, blinkers och positionsljus, låsbart tanklock, växellåda med parkeringsläge (P), dragkrok fram och bak, släpvagnsuttag, backspeglar, signalhorn och extra låg L-växel perfekt för riktig “krypkörning”.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: Beangan skrivet 23 november 2017 kl. 11:06:58
Det verkar ju väldigt intressant att man får mer eller mindre fri fart.

Har själv en outlander 570 pro med extranyckel, och fri fart :D

Så jag vet att vid högre hastigheter på grova däck är det en liten upplevelse att fräsa runt på vägarna vad det gäller kurvtagning och bromsning.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: Mrlilje skrivet 23 november 2017 kl. 11:24:05
Det verkar ju väldigt intressant att man får mer eller mindre fri fart.

Har själv en outlander 570 pro med extranyckel, och fri fart :D

Så jag vet att vid högre hastigheter på grova däck är det en liten upplevelse att fräsa runt på vägarna vad det gäller kurvtagning och bromsning.

Vill påstå att fri fart innebär att den toppar 105 km/h men fortfarande inte får framföras snabbare än 50 km/h.. men kan ha fel  :)
Kör själv som du, nyckel med "fri fart".. ;)
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 24 november 2017 kl. 09:04:16
Saknar R motorn, och värdelöst gasreglage och diffar.

De har förstört Renegaden...
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 27 november 2017 kl. 22:35:04
Jasså är r-motorn inte med längre, vad tråkigt!
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 19 december 2017 kl. 18:02:32
Hej!

Ny medlem här och jag är själv intresserad av en Renegade 1000 XXC. Har idag en -17 Outlander 1000 Max Pro så jag vet ju hur stark och fin den motorn är men vill ändå ha den där röda R bokstaven på Renegaden.

Min ÅF säger att det är Sveriges korkade lagar som gör att den inte kommer tas in, och orsaken ska vara att 1000R "låter mer" än vanliga 1000. Tyskland och UK säljer 1000R som Internationell modell, så det är inte Can-Am som förstört Renegade utan Sveriges pajasverksamhet, även kallad regering.

Jag/ÅF ska försöka få hem en sådan trots allt, om inte så får jag väl importera.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 19 december 2017 kl. 20:36:34
Du får gärna skriva hur det går i jakten.. plus bilder. Mycket viktigt! :)
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 20 december 2017 kl. 12:15:46
Hej!

Ny medlem här och jag är själv intresserad av en Renegade 1000 XXC. Har idag en -17 Outlander 1000 Max Pro så jag vet ju hur stark och fin den motorn är men vill ändå ha den där röda R bokstaven på Renegaden.

Min ÅF säger att det är Sveriges korkade lagar som gör att den inte kommer tas in, och orsaken ska vara att 1000R "låter mer" än vanliga 1000. Tyskland och UK säljer 1000R som Internationell modell, så det är inte Can-Am som förstört Renegade utan Sveriges pajasverksamhet, även kallad regering.

Jag/ÅF ska försöka få hem en sådan trots allt, om inte så får jag väl importera.

Lycka till med brp!
Import är enda rätta.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 29 december 2017 kl. 17:30:49
Hej!

Inte så mycket att uppdatera annat än att BRP verkar sälja 1000R i b.la Tyskland och UK, men varför det går bra där men inte i Sverige kunde inte ÅF svara på så han skulle kolla upp det.

Förmodligen kommer det inte funka att ta in Int. modellen, dvs 1000R så då får jag helt enkelt importera. Jag avvaktar tills ÅF återkommer med svar.

Edit: Fick svar på mejl från BRP’s kundtjänst idag där det står följande:

”Du kanske behöver kontakta andra återförsäljare i området för mer information eftersom det är återförsäljaren som bestämmer om de vill beställa och sälja produkten.

För att söka efter återförsäljare kan du använda den här länken:
http://se.brp.com/off-road/sok-aterforsaljare.html”

Som jag förstår det enligt BRP här så ska man kunna få hem vad man vill? Förvirrad...
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 6 februari 2018 kl. 12:19:11
Saknar R motorn, och värdelöst gasreglage och diffar.

De har förstört Renegaden...

Vad är det för fel på gas och diffar då?
Ser att gasen är elektrisk men vad innebär detta i praktiken?
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: Xmr 1000 skrivet 6 februari 2018 kl. 13:15:17
Det är ingen visco i fram som låser diffen utan det är abs:en som ska sköta kraftöverföringen så
länge abs givarna fungerar,,, tydligen inte tänk att ha i skogen.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 11 februari 2018 kl. 21:43:39
Försökte hitta ett sätt på flera håll och visst gick det att importera men BRP vill som sagt inte göra det.

I slutändan så vägde det mer att kunna köra lagligt än att välja maskinen med gamla tekniken. Slutade med att jag köpte nya med ABS, kommer förhoppningsvis imorgon. Den kommer testas ordentligt!

ÅF sa att ABS kommer agera som antispinn bara om ett hjul tappar fäste, säg över en stock, sten eller dylikt, inte annars. Jag kan personligen inte se att Can-Am gjort systemet som sådan att ABS ska vara med hela tiden om man kör i AWD läget och sladdar runt en bana, det blir inte många varv då innan bromsarna är slut. OM så är fallet säljer jag den illa kvickt och importerar en 2017 eller byter med någon som kanske inte bryr sig om detta.

Hörde om en kille som ville göra sig av med sin 2017 1000R XXC för just en ABS försedd, antar då att det inte kan vara SÅ illa med den nya :)
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 13 februari 2018 kl. 16:42:35
Kul, jag ser fram emot lite testläsning. Finns inte så mycket info om ABS och nya gasen än tycker jag ..
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 13 februari 2018 kl. 19:29:00
Kul, jag ser fram emot lite testläsning. Finns inte så mycket info om ABS och nya gasen än tycker jag ..

Skrev ett långt inlägg från min Iphone och försökte även lägga in en bild men allt försvann...jävla poop! :banghead:

Iaf...

ABSn fungerar, men inte som på en bil, kanske har med storleken att göra. Testade att bromsa mitt i en kurva på isen och den ville åka rakt ut, inte följa svängen. Får testa mer med detta. Kändes som att det inte pulserade som på en bil men systemet fungerar och är en stor förbättring för säkrare körning. Vid panik inbromsning rakt fram från 50-60 jämnsides med Outlandern så var ju Renegaden lika stabil som en bil, medans Outlandern låste allt såklart och man kanade bara. För att inte köra rätt ut nånstans så får man ju bromsa, släppa, bromsa med Outlandern vilket gör att bromssträckan blir längre än med ABS, för där kan man hålla stumt på bromsen.

Jag hade med Outlandern för att kunna testa att köra fast båda i djupsnö, Renegaden tog sig ur snön i princip lika bra som Outlandern. Fick leverans igår eftermiddag så min maskin är helt ny, och fick köra 2 mil så jag har inte griskört men körde fast båda så att det krävdes en hel del gas för att ta sig ur.

Man kan både se och känna hur drivningen fram jobbar, och den tar sig fram precis lika bra som förut känns det som iaf, men jag tror ändå att det är begränsat i längden. XXC är inte byggd för lera/skogskörning/djupsnö men jag tänker mig ett scenario där man kör ner i lera/vattenpöl och ska låta systemet jobba sig ut ur detta...bromsarna dränks och hur ska då bromsarna kunna nypa såpass effektivt att framhjulen ska kunna driva lika bra som en visco-lok? Hade gärna testat side by side! Det är ju så svårt att få fram info om diffen...jobbar systemet med bromsarna eller låser den diffen elektroniskt, eller båda? Jag ska testa mer när den är inkörd och sen ta på skivbromsarna...är det värme i dom så vet man ju att belägg kommer gå åt.

Runt banan på isen körde jag ett varv bara, långt ifrån fullt men gasade en del i en kurva, kände dock inte av att systemet jobbade utan den drev på som Outlandern. Mer testande även här!

Can-Am har gjort ett fruktansvärt dåligt jobb att informera mer om detta och visa lite jämförelser med en Visco-Lok försedd XXC. Jag tror ändå i längden att Visco-Lok är att föredra men ska som sagt fortsätta testa diffen i flera svåra lägen för att få fram en så rättvis bild som möjligt, jag kan ha fel.

Jag försöker förstå mig på diffen då den verkar fungera olika beroende på hur lite eller mycket man gasar, kanske därför jag kände skillnaden när jag gasade försiktigt och när jag gasade en del ute på isen. Det ska ju fungera lite som ett antispinn enligt deras video men jag kände inte av det alls när jag sladdade. 

Gasen! En stor förbättring för min personliga smak, då det är mycket mjukare att köra och man får inte en rycking gång. Den är progressiv, vanliga är ju mer av/på men här med elektroniska verkar det som att systemet lär sig om man är fullt-ös-medvetslös eller om man är ute för att köpa mjölk. En enorm fördel också är att man nu kan välja om man vill gasa med tumme, eller pekfinger som på en vattenskoter.

Lägger in bilder och videos när den är inkörd, tänkte spela in lite med GoPron runt banan på isen och även djupsnö körning.




 



Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 13 februari 2018 kl. 21:10:01
Kul att läsa dina åsikter!
Ser fram emot vidare läsning :)
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 13 februari 2018 kl. 21:25:22
Kul att läsa dina åsikter!
Ser fram emot vidare läsning :)

Finns inget ryggstöd att bry sig om, det är en Renegade precis som förut fast med ABS och elektronisk gas. Jag gillar maskinen, den är grym! :) 
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 14 februari 2018 kl. 05:03:01
Jag kollade på abs-videon och det ser verkligen ut som att maskinen kommer äta belägg vid aktivt lösunderlagskörnung.

Abs:en är med även vid gaspådrag och bromsar hjul som släpper från underlaget, slut på busåka med grussprut?

Du lär testa åt oss övriga hugade spekulanter. 😁
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 14 februari 2018 kl. 19:03:31
Jag kollade på abs-videon och det ser verkligen ut som att maskinen kommer äta belägg vid aktivt lösunderlagskörnung.

Abs:en är med även vid gaspådrag och bromsar hjul som släpper från underlaget, slut på busåka med grussprut?

Du lär testa åt oss övriga hugade spekulanter. 😁

Sommartid lär man köra bakhjulsdrivet ändå, i längden tror jag inte att det är ett så stort problem detta. Återstår att se, jag kommer fortsätta testerna under helgen, svenska rallyt drar igång imorgon så det lär bli en del åka runt och i skogarna :)

ABSn är med så fort något hjul släpper men jag kände inte av det runt banan på isen om man jämför med djupsnö där jag först gasade försiktigt, då kunde man både se och känna men gasade man fullt så drev det på fram precis som vanligt.

En annan sak jag noterade är att Tyskland och England fortfarande har sina hemsidor där 1000R figurerar...och även 1000R med ABS.

Skulle det mot all förmodan visa sig att det är ett hopplöst fall så säljer jag och kör raka vägen till Tyskland och hämtar hem en utan ABS, och sparar 20.000 kr på det dessutom.

Ett annat scenario är att eftermarknaden släpper något som gör att man kan stänga av ABS och köra annan diff.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 16 februari 2018 kl. 20:19:03
Jag kollade på abs-videon och det ser verkligen ut som att maskinen kommer äta belägg vid aktivt lösunderlagskörnung.

Abs:en är med även vid gaspådrag och bromsar hjul som släpper från underlaget, slut på busåka med grussprut?

Du lär testa åt oss övriga hugade spekulanter. 😁

Efter hel del snack om just diffen med ÅF:s mekaniker så kan jag säga att så är inte fallet. Han sa att bromsarna inte är med i ABSns arbete vad gäller drift utan endast vid bromsning. Enda gången bromsarna är med vid gaspådrag är just den millisekunden ett framhjul tappar fäste, men då regleras det inte av bromsarna som i en bil utan bromsen nyper till snabbt för att meddela enheten att hjulet tappat fäste som i sin tur skickar signal till diffen som sen fördelar kraften.

Har efter lite mer körning testat mer av detta och även tagit på bromsskivorna men har inte känt av någon värme alls. I en bil kan man steka middag på bromsarna efter att antispinn jobbat övertid.

Det förklarar varför jag inte känner av detta när man kör bana.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 18 februari 2018 kl. 19:12:17
Jag tog infon på brp's hemsida att ABS:en är med och bromsar vid gaspådrag och det är ju precis som du skriver ett sätt att få exempelvis framhjulen att vara med.

Så, nu väntar vi spänt på lite bilder också. :)
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 23 februari 2018 kl. 17:08:49
Jag tog infon på brp's hemsida att ABS:en är med och bromsar vid gaspådrag och det är ju precis som du skriver ett sätt att få exempelvis framhjulen att vara med.

Så, nu väntar vi spänt på lite bilder också. :)

Efter ännu mer gasande så är iaf jag övertygad om att systemet jobbar felfritt. Får även säga att ABS är ännu bättre än i en bil då hjulen alltid rullar trots full inbromsning på ren is. Förklarar varför jag inte känner något pulserande från bromsarna.

Jag gillar maskinen skarpt :)



Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 25 februari 2018 kl. 17:08:05
Snygg som fasen!
Sitter det skärmbreddare å din?

Det står lite olika i annonserna på nya Renegade's.
Vissa har bredare original, andra inte.
Vissa får gå max 50, andra full fart så länge de håller sig under 89dB.
Måste vara en del felaktigheter antar jag..
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 25 februari 2018 kl. 20:14:16
Snygg som fasen!
Sitter det skärmbreddare å din?

Det står lite olika i annonserna på nya Renegade's.
Vissa har bredare original, andra inte.
Vissa får gå max 50, andra full fart så länge de håller sig under 89dB.
Måste vara en del felaktigheter antar jag..

Skärmbreddarna följer med, men mina sitter inte på. Can-Am har gjort det enkelt för sig, man ska borra i skärmarna bak b.la för att få dom att sitta men tittade lite mer på det med ÅF och vi tror att man kanske kan lösa det utan att behöva borra. Det följer med stag också, antagligen för att förstärka när dom sitter på.

Jag tycker den blir rentav ful med dom på, så mina skärmbreddare kommer ligga i sina plastpåsar.

Maskinen får köras i max 50 km/h men är spärrad vid 105 km/h för att den klarar sig precis där vad gäller db-krav. Såg en kille på youtube som körde sin 1000R i 130 km/h och mer gav den inte, så 105 eller 130 kvittar. Jag frågade ÅF om att ta bort spärren men han sa nej, han får problem om det kommer fram att han låser upp maskiner.

Maskinen är nu inkörd och efter massa gasande i djupsnö så har jag fått det bekräftat för mig att diffen jobbar olika beroende på hur mycket man gasar. Lite gas och man ser hur den fördelar kraften, full gas så spinner den på alla 4 utan någon som helst antydan till att ABS är med och nyper fram. Körde x antal varv idag på isbanan och åkte av några gånger pga att skivorna var kalla/fulla i snö så när jag bromsade fanns det ingen bromsverkan typ, vilket också bekräftar att ABS inte är med och nyper i AWD läget när man kör fort. Efter några inbromsningar så torkade skivorna upp och man hade full kontroll på det igen.

Ska göra några varv under veckan och lägga upp video.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 26 februari 2018 kl. 12:02:07
Det här går ju från klarhet till klarhet :)
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: AndersH skrivet 30 mars 2018 kl. 10:00:45
Bytte från renegade 800 -11 till renegade 650 -18 T3 ABS häromdagen.
Har inte kört så mycket ännu men kan intyga att det är som X50 skriver.
 - Den elektriska gasen känns bättre, mer kontroll i den på något vis.
 - Gasar man lite och det spinner så är ABS med och jobbar.
 - Gasar man mycket så märker jag inget av ABS, det är inga problem att åka på sladd.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 30 mars 2018 kl. 15:29:46
Verkar ju trist att den stryper vid 105, är ju runt där man vill ligga när man är lite varm i kläderna.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: lasse1 skrivet 3 april 2018 kl. 20:30:52
Hallo är de nån som fått bort 105kmh strypningen ännu
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: Outlander_1000_xt skrivet 6 april 2018 kl. 09:40:59
Vad händer om man sätter dit en DPS-modul då? Som jag förstått det så en traktor B som stryps vid 50 km/h gör 80 km/h om man kör med modulen även på sommaren. Med undantaget att inte hastighetsmätaren stämmer men vad gör det?

Skulle det kunna funka även på -18 ABS eller är de inte kompatibla med DPS-modul för band längre?
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 6 april 2018 kl. 14:52:06
Hallo är de nån som fått bort 105kmh strypningen ännu

Skulle ha fått ordning på det idag men mitt avgassystem kom inte. UPS kan dra något gammalt över sig! Dubbla RJWC + maptune mjukvara ska i. Har även köpt Tatou 4S bandsats, Blir en rolig vinter...om 10 månader..

Vad händer om man sätter dit en DPS-modul då? Som jag förstått det så en traktor B som stryps vid 50 km/h gör 80 km/h om man kör med modulen även på sommaren. Med undantaget att inte hastighetsmätaren stämmer men vad gör det?

Skulle det kunna funka även på -18 ABS eller är de inte kompatibla med DPS-modul för band längre?

Som det är just nu så fungerar inte DPS-modulen för -18 ABS. Can-Am har en lösning på gång förmodar jag, vore jävligt märkligt annars.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: lasse skrivet 10 april 2018 kl. 20:54:59
Visst kan handlar låsa upp dom om han vill?
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 12 april 2018 kl. 20:29:14
Visst kan handlar låsa upp dom om han vill?

Min är nu mappad och klar med sina RJWC!  :djump: Fartspärren är borta!
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: lasse skrivet 12 april 2018 kl. 20:46:02
rjwc box eller?
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: lasse skrivet 13 april 2018 kl. 12:24:15
rjwc box eller?
flasha du ecu ? i såna fall va kosta det och var?
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 13 april 2018 kl. 20:53:21
flasha du ecu ? i såna fall va kosta det och var?

Mjukvara från Maptune! Var ute idag och skillnaden är enorm! Förut var den snabb och stark och ville upp på bakhjulen från stillastående men nu reser den sig även i fart, säg att du ligger i 20-30 km/h och gasar...helt sinnes vilken skillnad.

Fick detta konstaterat efter ett nära missöde. Mötte en bil efter en sidoväg där jag skulle testa att gasa lite. Redan i original effekt vill den ju upp på bakhjulen så jag tänkte, okej det är mer effekt nu så jag drar iväg försiktigt och sen drar på fullt. Gasade försiktigt upp till strax innan 30 km/h och sen fullt precis som jag möter bilen. Då reser sig den jäveln och jag kände nånstans hmm, varför ser jag snett? Tittar framåt igen och ser blå himmel! Var nära att slå över  ???

Nu kanske detta låter som någon konstig historia men så gick det till och jag är INTE van att köra på bakhjulen, har egentligen ingen vana alls. Det kommer bli till att testa försiktigt lite i taget tills man får häng på det.

Jag testade lite mer sen och drog upp till strax över 120 km/h på mätaren utan minsta ansträngning, fick bromsa inför kurva så kunde inte testa hur mycket den gör fullt ut. Skulle tippa på 0-120 km/h på 6-7 sekunder kanske. Har varit dålig på att få med mig gopron men ska försöka spela in så ni får se.

Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: lasse skrivet 13 april 2018 kl. 21:43:34
låter kanon
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: lasse skrivet 14 april 2018 kl. 09:23:03
 :djump:
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: kenta777 skrivet 10 maj 2018 kl. 19:19:38
.

Hur känns maskinen nu då när du fått ett antal timmar bakom styret?
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: X50 skrivet 24 maj 2018 kl. 21:05:19
Hur känns maskinen nu då när du fått ett antal timmar bakom styret?

Den är hur grym som helst! Gillar den bara mer och mer. Nu med RJWC och maptune mjukvara så är den precis som den skulle ha varit från fabrik. Jag vet inte om mjukvaran gjort något på förbrukningen men jag klarar mig längre mellan stoppen nu. Förbrukningen är inget jag bryr mig om, men i början när den var helt ny tyckte jag den drog en del, ledde till att man fick planera var man skulle köra så man inte var alldeles för långt bort från närmaste mack. Visst kan man ta med sig dunk med bensin men jag vill helst inte hålla på med sånt, utan bara köra.

.
Elektroniska gasen är suverän, ABSn märker jag inte av alls nu på sommaren, knappt så jag märkte av det på vintern så det är inget problem. Fotbromsen bromsar bakhjulen, handbromsen framhjulen så man kan leka med den precis som med maskiner utan ABS. Vill man bromsa upp och spinna sönder däck så fungerar det kanon.

Det enda jag inte testat än är att köra i lera, vore kul att se hur diffen fungerar där. Har däremot testat mot brorsans Outlander 1000 där vi testat framdiffen och visco lok åker på storstryk när det kommer till att gasa sig fram försiktigt över hinder där bara ett framhjul har fäste. Elektroniska diffen skickar över kraften direkt, visco lok behöver gas för att bli full awd. Detta testades på en stock vi skulle ta oss över.

Kommande vinter åker bandsats på, ska bli intressant att se hur den beter sig ute i djupsnön. Ett företag här i Sverige hade Apache Back country kitet på sin demo 2018 Renegade 1000, lockade men alldeles för dyrt för något jag inte kan köra på annat än just snö.
Titel: SV: Renegade 2018 triple black traktor
Skrivet av: Martin o skrivet 6 juni 2018 kl. 23:18:55
Tjaba... har varit ute och testat min 570 DPS med abs i lera ,
Och detta gick över förväntan 💪. Är super nöjd med denna maskinen 😊
// Martin