För att fyrhjulsdriften skall gå ur måste man normalt köra en bit, det är i alla fall min erfarenhet.Och har man olika däcktryck i bakdäcken kan man behöva svänga lite till höger eller vänster för att diffen skall släppa, så länge det "bråkar" i diffen kan fyrhjulsdriften ligga kvar.Men jag gissar att ni provat rulla/köra maskinen efter att ni lagt ur fyrhjulsdriften?Att servon går varm när man kör sakta och svänger mycket är väl ett tecken på för dålig/obefintlig kylning, nåt som Can Am tyvärr dras med - inte bara när det gäller servon, utan rent generellt.Min 800 blir så varm när man använder den på liknande sätt att man knappt kan sitta kvar på maskinen, och plasten riskerar smälta.Valet av plastkvalitet är väl inte heller den bästa, hård skör plast, som rätt lätt går sönder är min erfarenhet.Kör man med en Can Am i skogen så får man vara beredd på en del skönhetsfel helt enkelt.Men det kanske gäller på fler fabrikat, vill man använda en fyrhjuling som skogsmaskin så skall man nog itne vara allt för rädd om plasten - oavsett fabrikat.
Förutom det där med servon så låter det som om du beskriver min maskin, Cf500....
Det där med plasten är jäkla märkligt, tycker jag. Jag har en gammal Outlander G1 från 2006 som gått snart 500 timmar. Jag bonkar i, skrapar i, knölar till och tar spjärn. Plasten blir repig, men den spricker aldrig! Helt ofattbart hur mycket stryk den tål. När man ser G2:or som blivit använda på samma sätt ser de ju ut som skit efter första skogsturen. Varför har man valt den hopplösa plastkvaliteten man har idag? De gamla höll ju, bevisligen.
Det enda jag tycker kunde var lite bättre är markfrigången. Mina plåtar under är riktigt buckliga.
Jag har en outlander g2 och tycker plasten håller bra, jag har xt-p som har lackad plast och den ser fantastisk ut även när man dratt i något ordentligt.Tex så har jag böjt ut främre fotbaljekanten 90 grader när jag vinchades upp på snedden i ett blöthål.Lite tidigare frontade jag ett träd (jag har ingen båge fram) utan märken på endurobanan.så kass tycker jag verkligen inte plasten är.
har själv böjt skärmarna x antal gånger när man har kört emot träd etc i lite tajta passager enda som har skett är lite smårevor syns inga vita streck el-dyl efter intryckningarna
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️