Han har ju både rätt o fel.Rätt har han att han inte behöver utfärda någon garanti, men om du nu insisterar på o sätta in prylarna så är det ju helt o hållet upp till dig om du är införståd med konsekvenserna.Han borde ju åtminstone installera åt dig om du betalar honom för det.Sen att maskinen inte är till för att kasta geggamojja har han nog också rätt i, det torde ju klassas som ganska extrem körning. Inte äns polaris maskin för 250000:- har ju den typen av körning med i sina reklamannonsen. Så varför skulle din?Nu har jag ingen atv, eller utv heller för den delen men hade jag suttit i dina skor hade jag hellre tagit att remmen slirar och du får byta rem lite oftare än att riskera o pajja nått pga hård belastning.Men du kanske menar att den slirar jättelätt? Slutar driva bara för hjulen står i lite gegga? Eller är det snarare så att du har satt maskinen på underredet innan det slirar?
Jag sa inte att man inte kunde köra i terräng, men att sänka ner fyra hjul i geggamojja är inte vad maskinerna är byggda för, även om du så blint tror detta genom att titta på alla coola videos på youtube där dom gör det.Min uppfattning, vilket kan tyckas ganska irelevant i sammanhanget är att dom är till för lättare terräng och ja, du sa de själv. Grus.Asfalt nämde jag inte, men visst kan man väl åka på de. Men knappast uteslutande, det förstår nog du också att ingen menar på. Inte äns handlaren du köpte hos.Men åter till saken, du nämde ju inte till vilken grad det "slirade" på kopplingen i ditt inledande inlägget.Men nu när det är klargjort så måste väl ändå jag, om du nu inte brer på historien för att du är missnöjd, tycka att det låter jävligt konstigt. Borde ju va nått fel på kopplingen till o börja med. Med eller utan variator kit, men om den nu slirar så fort bakhjulen stöter på lite lera så borde ju kopplingen slira när du kör i för branta backar också?
har aldrig nämnt kopplingen, koppling och variator med drivrem är helt olika saker. och jag sa att om man kör ner 2 hjul i ett sugande underlag, tex myrmark så skriker bara remmen och inget händer, ska bifoga en bild på ett tillfälle då de bara skrek på remmen och hjulen ville inte röra sig ens en cm, fick vincha så den började komma upp på torr mark och röra sig innan den började driva.. visst däcken driver runt på bakhjulsdrift, och ibland med fyrhjulsdriften för då spinner bara typ 2 däck, men att prova lägga i DIFF när man sitter fast då är de kört, trodde ändå diffen fanns för att använda när man satt fast tex...
Men då du har diffat, måste du inte trycka in nån override knapp för att få full effekt då?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️