Ungefär så lång tid det tar att låsa garaget, ta på sig hjälmen och vantarna
Hahah det var snabba ryck det, pratade med en vän som köpt en ny atv också, fast av annat märke, å han dilla nått om att låta den va igång så oljetrycket kom upp ordentligt, men kanske är lite väl överdrivet om det inte är under -10??
Man orkar väl inte vänta så länge Oljetrycket kommer väl igång ganska så omgående.Står maskinen ute eller inne?
Min får stå på tomgång 3-5 minuter, gillar inte att stressa en kall motor.
Baka in en till fråga angående kallt väder och motor, brukar ni ha batteriladdare kopplade för underhålls laddning när ni inte använder maskinen? Om ni vet att den bara ska stå kanske högst 1 dag, läst att batterierna kan va rätt kassa orginal. Funkar en Ctek laddare som jag en gång köpte till bilen?
Hej Min Goes står alltid med Cteck laddare på så här års imat den står ute under pressening man vill ju ha full krydda i batteriet om man måste ut tidigt och ploga då skall det bara starta hade likadant på Linhaien jag hade. Laddaren har ställt på MC lägetM.V.H P-A 78
Vissa av laddarna är bara för mc-bruk, med en laddström på typ 0,8, och då finns ju inga alternativ.De större brukar ha bil eller mc.Så kolla vad du har, och tänk på att ett litet batteri skall ha låg ström.Men har du problem med batteriet i nuläget, eller varför skall du ladda det?Och vad handlar det om för maskin här? Man skall inte leta upp problem man inte har.Kör istället.
Jag har haft min GOES 520 i snart ett år och ALDRIG behövt ladda batteriet.Jag har både värmare till tumme och hand, 3 x-tra ljus, winch till plogningen...ja, saker som drar ström.Som längst har den nog stått 1,5 månad utan att jag startade den.Däremot vill den gärna ha choke när det börjar bli kallt ute...men aldrig under sen vår, sommar eller tidig höst.//Jens
Hur chokar du? för när jag drar läget till max choke så går den igång. Men sen dör efter nån halv minut. sen får starta om en gång, gasa till, sen kan jag dra den till mitten efter nån minut.