Nu i teorin har du mer bränsle ,mer flöde i avgas, och mer luft in.Då kan man säga att du behöver mer luft genom att skruva ut blandningsskruven 1 varv i taget till de blir bra => eller ett halvt varv i taget.För du får för mycket soppa nu än va de går in luft!
Citat från: Heika_ skrivet 29 maj 2011 kl. 15:35:01Nu i teorin har du mer bränsle ,mer flöde i avgas, och mer luft in.Då kan man säga att du behöver mer luft genom att skruva ut blandningsskruven 1 varv i taget till de blir bra => eller ett halvt varv i taget.För du får för mycket soppa nu än va de går in luft!Men det funkar ju inte om skruven bara justerar mer eller mindre mängd soppa. annat är det om den justerar ett luftmunstycke.Men skruva du på den, då märker du ju om du får bätttre gassvar från låga. blir det knappt nån skillnad så är det bara gå upp till 50-55 och testa.
har lite frågar om bestyckning har inte hunnit testa så mycket ännu men.. har HMF slip-on och K&N filter och har nu 180 Huvudmunstycke monterat och orginal lågfart och har inte rört bränsle skruven ännu men tycker den går ok ändå fast tvekar lite vid gas pådrag och vill inte heller gå rent på maxvarv på 5:an växel låter inte som den bluddrar men gasar ja fullt dör den liksom av lite och börjar små hacka lite som varvstoppet men den varvar inte ut så skulle gissa att den behöver lite större hög fart.. men min fråga är tror ni det räcker om jag monterar i ett 55 lågfart utan att skruva på bränsleskruven för jag vet inte vad den ska stå på orginal har läst lite om 2-2.5 varv så tänkte vänta lite med att skruva tills ja vet vad den är orginal har nu även 185-190 högfart liggandes som jag hoppas på att kunna testa imorgon för ja vill helst få den att bluddra på högvarv så ja vet vad som är max
okok får la ta och testa o borra bort plomberingen och skruva lite på skruven och se helt enkelt om det blir någon skillnad tänkte jag skulle behöva slippa plocka bort förgasaren igen dock :<
jo ja har lite saker o testa nu... men tror dock inte det är nålen men får se ska börja me och testa och se om jag kan borra bort plomberingen på plats och skruva ut den ½-1 varv och se om det blir någon skillnad och nu till min fråga hur många varv brukar Bränsleskruven vara utskruvad ogrinal??
nu har jag ett problem med dinlin :< jag kan inte få den att bluddra ovansätt vad jag gör har borrat upp ett 170 munstycke till 250 och den bluddrar ändå inte den går lite rappare men den bluddrar inte och spelar ingen roll om ja kör 180-190 eller 250 samma fenomen är det att när den kommer till 144 på mätaren så börjar den hacka och gå konstigt som om den skulle egentligen få för lite släpper ja dock gasen och ligger runt 137-141 på mätarn så går den hyffsat... och går jag ner till 175 så får ja avgasknallar när jag drar på... så är helt vilse just nu:< verkar som det inte spelar någon roll vilket huvudmunstycke jag sätter i över 175... vad ska jag göra nu?:<
japp precis när jag sätter i 175 går den inte bra och sen hackar rätt kraftigt och det smäller vid dem högra varven (avgasknallar) om jag ligger över typ 100km/h på mätarn har nu som sagt ett upp borrat 170 till 250 och den går inte dåligt på låga och mellan men som sagt har problemet med att den inte går på höga... ska testa med att höja nålen till max och köra mitt 200 munstycke och se vad som händer den borde iallfall kunna blöddra om munstycket är fort stort tycker jag men den verkar bara få en viss mängd bensin oavsett vad jag har för munstycke på högfarten... hoppas verkligen att det är nålen som spökar :< vill köra nu
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️