ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Fuhok skrivet 21 juli 2008 kl. 23:53:57
-
så efter att ha köpt en ltr som var totalt kass i motorn så åkte jag på en ny topp en ny cylinder/kolv och vev. så är det någon som har erfarenhet på bigbore kit vad behövs göras med maskinen för att det ska fungera och vara driftsäkert? maskinen är orginal utom en cherrybomb.
-
Följa serviceintervallen och inte missa kolvbyte.
-
-Fick du byta toppen också..?
:?
-
jo det var bara skatskit kvar av den. enda som gick att använda var insugskammen allt annat var bara skrot. hittade en begad topp i usa för 399$
-
vet du vad felet var varför den rasa?
-
nä inte riktigt men jag tror att det var för att dom inte tog hand om maskinen. typ med rengörning av luftfilter och olja... men nu är han så bortskämd så ;D
cylinder och kolv pga skit igenom filtret
vev och topp pga olja
-
Går ganska bra med big bore va
-
jodå det rör på sig det blir ett bättre register över hela motorn framförallt mer bottenvrid...
-
fick samma problem med en LTH ny olja o allt var ja noga med nyligen köpt från körde ca 30mil då rasa allt fick byta cylinder kolv vevaxel lagren packningarna mm så denna nota hamnade på drygt 16000 kronor bytte till 440 ätterna kitt o ångrar faktiskt inte idag bytet