Antar att det är startreläet du menar? Det kan man koppla förbi genom att koppla ihop dom två anslutningarna på det med tex en tång eller kanske en startkabel. Reläet är ju bara en stor strömbrytare, och när det är i till-läge så går ju strömmen igenom det i dom grova kablarna.Om startmotorn går runt som den ska så är det inget fel på reläet, men om den hackar och låter illa så kan det vara reläet. Eller dålig anslutning eller dåligt batteri.Blir för dålig ström för att den ska orka dra runt ordentligt då...Så vill man så kan man ju testa med ett hjälpbatteri, för att utesluta att det bara är batteriet som är dåligt. Annars kan du ju testa att springa igång den, det är ju alltid bra med prutläge om det andra inte fungerar.
Om reläet smält ihop så ligger det väl i hela tiden? Det är ju inget vidare om det är så. Går väl att koppla loss en av dom grova kablarna på reläet för att komma förbi det. Men har aldrig hört om något sånt, fast det betyder väl inte så mkt för den delen.Och får man på ett friskt batteri kan man väl köra startmotorn manuellt med kablarna istället för reläet.Det är ju lite riskabelt att byta till sig en maskin man inte ens kan provköra. Jag vet inte hur du värderar crossen, eller vilket skick det är övrigt på quaden. Men man får väl lita på magkänslan också...Ska väl in på besiktning nästa år, då ska ju lampor och blinkers funka. Och dom kollar ju glapp i leder, och bromsarna.
Man kan ju undra varför inte säljaren fixar detta "enkla" fel själv, måste ju vara sååå mycket lättare att sälja en maskin som startar.....
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️