ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Bull3N™ skrivet 22 februari 2011 kl. 11:47:40
-
Tänkte höra om någon har lyckas eller vet hur man kan ställa om tändningen på styrboxarna från 2009 eller 2010 lika tror jag.
Då jag läst att tändningen står fel i dom nya boxarna bara för att dom inte ska bli så agresiva och om man då även lyckas komma in i sprutet borde man kunna stälmedla soppa med =)
Jag vet att med brp åf kablar klarar man ej av detta så styrboxarna tydligen ska vara låsta men någon borde väll klara av detta ändå =)
Annars är det att köpa typ et vipec mc, men då kommer man troligtvis tappa både servo och alla i strument ocj sen kostar det även typ 10 - 15k
Någon som har någon ide eller någon som vill dum förklara mig =)
-
Alla stav fel är för att jag sitter på en telefon, så himmla snått och träffa alla knappar =)
-
Finns ju färdiga boxar att köpa som lägger om tändkurva och sprut o liknande? :) läste nån tråd om de senast idag, yoshimura ska ha några styrboxar till sina avgassystem med som du kan koppla upp mot datorn o göra lite som du själv vill med, just till din vet ja inte men en polare har de till sin 450R
-
finns det verkligen boxar som ändrar tändkurvan :hmmm: ? mig veteligen så ändrar dom flesta bara bränslet ej tändning men rätta mig gärna om jag har fel för jag :dntknow:
-
http://www.can-amtalk.com/forums/index.php?showtopic=20541
-
()p ()p ()p kanon!
-
Då är ju frågan, kommer servon funka med boxen, har inte läst så noga än.
Sen kommer det nog sluta på mellan 8-10k hemma, + mappning ca 2-3k
Så det kommer ju inte bli jätte billigt, men dock kostar en slipon ca 4k eller helsystem 7k och en pc3 3k
Och jag tror det ger betydligt mer med att byta styrsystem, dock vet jag hur det blir om man köper den då lär man ha full system med :)
-
Undra hur kass denna box är?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Programable-ecu-ignition-Can-am-Renegade-Outlander-800-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4156e27d0fQQitemZ280630557967QQ
ptZMotorsQ5fATVQ5fPartsQ5fAccessories#ht_523wt_1165
Är det ingen mer som är lite intresserad att prova andra täningen =)
Den vill jag ha =)
http://www.can-amforum.com/forums/can-am-brp/6004-custom-ignition-box.html
Off topic
Fan är hojarna hastighets begränsade =O
Hade jag ingen aning om, dom amerikanska ska vara spärrade på 80mph
-
Jag har en som är på väg, ska höja varvtalspärren lite och kanske se över tändkurvan.
-
Jag har en som är på väg, ska höja varvtalspärren lite och kanske se över tändkurvan.
=)Köpte du den där lite billigare boxen =)
Du lär sjriva när du provat den =)
-
hej hej outlander är tydligen 125 max men hur tar man bort för de ska gå betydligt fortare
-
följer tråden ()p
-
Jag har en som är på väg, ska höja varvtalspärren lite och kanske se över tändkurvan.
=)Köpte du den där lite billigare boxen =)
Du lär sjriva när du provat den =)
Jepp, will do ()p
-
Jag har en som är på väg, ska höja varvtalspärren lite och kanske se över tändkurvan.
=)Köpte du den där lite billigare boxen =)
Du lär sjriva när du provat den =)
Jepp, will do ()p
Bra där =), läste att mjukvaran var var lite "billig" eller vad jänkarna kalla den =)
Men funkar den så blir det en direkt, men är ju fortfarande den där jävla servon :/
-
Ang. Hastighets spärr, vore intressant att koppla ur kontakten till hastighetsgivaren på växellådan och mäta med gps hur fort dom går när de växlat ut och inte orkar varva nå mer... 8)
-
Ang. Hastighets spärr, vore intressant att koppla ur kontakten till hastighetsgivaren på växellådan och mäta med gps hur fort dom går när de växlat ut och inte orkar varva nå mer... 8)
de skulle va mkt roligt att få veta :)
-
Ja kul och veta hur fort den går =) dock har man i gen nytta va farten iaf inte jag.
Brukar ej åka över 100 i skogen =)
Sen jag bytte variatpr gör dwn bara 107på mätaren men det räker med mina inova mudgear 27/12/12 runt om =P
Men bara dom kan få hem 28" mudbug är det nog inge problem lite bättre allround däck =)
-
Lite offtopic, men vad ligger fartspärren på? 100km/h med Can-Am:en känns ju mer osäkert än över 300km/h med bil.
-
Lite offtopic, men vad ligger fartspärren på? 100km/h med Can-Am:en känns ju mer osäkert än över 300km/h med bil.
finns en varv spärr som stryper motorn vid 8100-8200 rpm.
till din fråga så har jag kört 07ans renegade till 117 enligt mätaren, hmf slutburk och däck som var snarlika original var det ända utöver original.
-
outlander slutar mätarn på 125 har inte kollat på renegaden än ..
-
outlander slutar mätarn på 125 har inte kollat på renegaden än ..
117 gick min gay orginal.
Nu gör den inte äns 100 på mätaren =)
Inte farten man vill ha utan sturkan och botten drag. Iaf jag
-
outlander slutar mätarn på 125 har inte kollat på renegaden än ..
117 gick min gay orginal.
Nu gör den inte äns 100 på mätaren =)
Inte farten man vill ha utan sturkan och botten drag. Iaf jag
de är samma här man mosar inte i över 100 km/h men älskar när de är drag i grejerna de viktiga är 0-60 typ tycker ja
//mittonen
-
min får jag till 125 enl mätaren men sen om det stämmer med verkligheten vet jag ej men kör jag om på 90 sträckorna där jag bor med full gas så försvinner dom andra i backspegeln ganska snabbt.