Ja du hittar en nyare som gått kortare för den pengen. Ventilspelen krympte och till slut gav det renovering av topp. Tror problemet satt i toppen. Du kan nog läsa mer i den klistrade tråden här på dinlidelen "kända problem på våra dinli-maskiner" (elr liknande namn) Kamkedjorna är väl också någon sparåtgärd som gått snett. Vill behöva bytas runt 500mil. Men tror det problemet kan vara isolerat till viss årsmodell också. Bytte på min - 10 nu och det stod Subaru på kamkedjeförpackningen. Tror jag kan köra ett par tusen mil med den, minst. Ja smc 500 är ingen dum maskin. Du hade såna stora bilhjul levererad med din Adly - skulle gärna ha till min då jag vill åka riktiga långresor med lågt motorvarv på sommaren - men vad tyckte du om de hjulen och minns du storlek och fabrikat på fälgarna?
Nemas vet du Skulle vilja ha tag i en uppsättning såna hjul till Dinlin och testa. Tror dock på 12" fälgar bak med helst lågprofil (för utseendet) och rätt utväxling för ca 150kmh topphastighet (så man kan glida i 120kmh om man vill). Och 10" fälgar fram med scooterdäck. Scooterdäck har jag kört med förut och det är jävla skön komfort på landsväg samt funkar bra även att svänga inspirerat med.
Det blev ett köp till slut. En 2010 med en del bra att ha delar till. Nöjd än. Bara kört lite än. Gjort olja/filterbyte och parkerat i garaget nu tills våren.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️