Har problem, :- började med att den efter en längre körning, när man slog av den inte startade igen. Alltså den var varm, bensin fanns.- Laddade batteriet vid hemkomst, dan därpå startade den. Körde återigen, kanske en halvtimme totaltmed ett antal av & på. Åkte tillbaka & lämnade en vagn jag lånat, gick återigen igång efter att ha haft den av, men dog efter 25 meter körning. Gick inte att starta igen. - Laddade igen i kanske 1 timme, den startade efter det.- Trodde då att det var batteriet som tagit stryk, den är ju ett par år, och vintern tog hårt på det?!?Köpte ett nytt batteri (gel-batteri från Biltema), som laddades innan användning och den sparkade igång utan problem.- Efter att man kört och använder laddaren igen, kan man se att batteriet inte är fulladdat.- Har haft laddaren i när jag inte kört sedan dess. Men nu startar inte f-n-skapet . . . . - Har inte mätt laddningen från generatornTips mottages med stor tacksamhet!Mats
Citat från: MasDevil skrivet 9 juni 2010 kl. 18:12:30Har problem, :- började med att den efter en längre körning, när man slog av den inte startade igen. Alltså den var varm, bensin fanns.- Laddade batteriet vid hemkomst, dan därpå startade den. Körde återigen, kanske en halvtimme totaltmed ett antal av & på. Åkte tillbaka & lämnade en vagn jag lånat, gick återigen igång efter att ha haft den av, men dog efter 25 meter körning. Gick inte att starta igen. - Laddade igen i kanske 1 timme, den startade efter det.- Trodde då att det var batteriet som tagit stryk, den är ju ett par år, och vintern tog hårt på det?!?Köpte ett nytt batteri (gel-batteri från Biltema), som laddades innan användning och den sparkade igång utan problem.- Efter att man kört och använder laddaren igen, kan man se att batteriet inte är fulladdat.- Har haft laddaren i när jag inte kört sedan dess. Men nu startar inte f-n-skapet . . . . - Har inte mätt laddningen från generatornTips mottages med stor tacksamhet!MatsHade fel på laddningsregulatorn på min när 300 4x4 när den var ny, men trots att det var svinkallt ute och jag bara åkte med parkeringslyset på så räckte strömmen i batteriet i flera timmar utan problem. Om maskinen lägger av och den inte orkar att dra startmotorn så är batteriet tömt, men går startmotorn men den inte startar så har du något annat fel. Tar strömmen slut på 25 min från fulladdat med bara parkeringslyset aktiverat så har du sannolikt något som drar en massa ström någonstans. Kontrollera laddningen med ett instrument, det bör öka laddningen när du gasar./Blizzter
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️