Du kan beställa en uppsättning gorilla åt mig du då. Hör av dig när du har dem hemma till mig gratis.
Citat från: AtvHudik skrivet 15 maj 2011 kl. 18:12:40Summan av Torsbodakörningen blev som följer. Det gick sönder 20% Can-am. 100% Suzuki. 0% Honda. Även om knutarna är skit så älskar jag iaf min MR. Inga problem att få detta på garantin och jag kommer inte köra som en kärring bara för att det inte ska gå sönder. Så länge det är garanti kommer jag gasa mera tills BRP inser att något måste göras eller monterar starkare saker. Vill inte kasta bort en dag och massa bilkörning för att köra 5-10 minuter till det bara är att åka hem. Ska man inte våga ta sin MR på en träff? Jo kanske med stor risk att åka hem eller köra försiktigt. Men inte direkt därför man köper denna maskin. Till alla som har en MR. KÖR FÖR FAN. KÖR!!!! Va det 120% maskiner i Torsboda föresten
Summan av Torsbodakörningen blev som följer. Det gick sönder 20% Can-am. 100% Suzuki. 0% Honda. Även om knutarna är skit så älskar jag iaf min MR. Inga problem att få detta på garantin och jag kommer inte köra som en kärring bara för att det inte ska gå sönder. Så länge det är garanti kommer jag gasa mera tills BRP inser att något måste göras eller monterar starkare saker. Vill inte kasta bort en dag och massa bilkörning för att köra 5-10 minuter till det bara är att åka hem. Ska man inte våga ta sin MR på en träff? Jo kanske med stor risk att åka hem eller köra försiktigt. Men inte direkt därför man köper denna maskin. Till alla som har en MR. KÖR FÖR FAN. KÖR!!!!
CiteraDu kan beställa en uppsättning gorilla åt mig du då. Hör av dig när du har dem hemma till mig gratis. jag bara säger hur jag tänker...gillar du ha den maskin i verkstan gång på gång bara för att det är gratis att få den lagad då fint för dig...men jag betalar hellre för att få min lagad en gång för att sen alltid kunna köra.hmm det finns väl alltid svaga punkter på alla maskiner och alla på hojen skulle för en liten extra peng vid produktionen kunna göras bättre. men säg då att can am väljer att lägga 3-4000kr extra på drivknutarna och sen någon tusenlapp extra på ramen för att få den lite starkare och så några 1000lappar extra i motorn för att den ska bli bättre, och så några 1000lappar på lamporna för att få bättre ljus osv osv, då har ni helt plötsligt en hoj som är så dyr att det inte går att lösa ut den! därför har man eftermarknads grejerna som är så bra som dom bara kan bli, för att man själv kan välja om man tycker att det är värt dom extra 1000 lapparna eller inte
Citat från: TAZ™ skrivet 15 maj 2011 kl. 21:18:04CiteraDu kan beställa en uppsättning gorilla åt mig du då. Hör av dig när du har dem hemma till mig gratis. jag bara säger hur jag tänker...gillar du ha den maskin i verkstan gång på gång bara för att det är gratis att få den lagad då fint för dig...men jag betalar hellre för att få min lagad en gång för att sen alltid kunna köra.hmm det finns väl alltid svaga punkter på alla maskiner och alla på hojen skulle för en liten extra peng vid produktionen kunna göras bättre. men säg då att can am väljer att lägga 3-4000kr extra på drivknutarna och sen någon tusenlapp extra på ramen för att få den lite starkare och så några 1000lappar extra i motorn för att den ska bli bättre, och så några 1000lappar på lamporna för att få bättre ljus osv osv, då har ni helt plötsligt en hoj som är så dyr att det inte går att lösa ut den! därför har man eftermarknads grejerna som är så bra som dom bara kan bli, för att man själv kan välja om man tycker att det är värt dom extra 1000 lapparna eller inte Du har visserligen sant men jag betalar inte 150papp för en maskin och sedan håller den sämre i knutar än en lite kinapuff. Det finns inte för mig. Jag kommer gladerligen köra skiten på verkstaden varje gång. Det handlar inte bara om pengar. Det är en prinsipipen
Citat från: AtvHudik skrivet 15 maj 2011 kl. 21:26:29Citat från: TAZ™ skrivet 15 maj 2011 kl. 21:18:04CiteraDu kan beställa en uppsättning gorilla åt mig du då. Hör av dig när du har dem hemma till mig gratis. jag bara säger hur jag tänker...gillar du ha den maskin i verkstan gång på gång bara för att det är gratis att få den lagad då fint för dig...men jag betalar hellre för att få min lagad en gång för att sen alltid kunna köra.hmm det finns väl alltid svaga punkter på alla maskiner och alla på hojen skulle för en liten extra peng vid produktionen kunna göras bättre. men säg då att can am väljer att lägga 3-4000kr extra på drivknutarna och sen någon tusenlapp extra på ramen för att få den lite starkare och så några 1000lappar extra i motorn för att den ska bli bättre, och så några 1000lappar på lamporna för att få bättre ljus osv osv, då har ni helt plötsligt en hoj som är så dyr att det inte går att lösa ut den! därför har man eftermarknads grejerna som är så bra som dom bara kan bli, för att man själv kan välja om man tycker att det är värt dom extra 1000 lapparna eller inte Du har visserligen sant men jag betalar inte 150papp för en maskin och sedan håller den sämre i knutar än en lite kinapuff. Det finns inte för mig. Jag kommer gladerligen köra skiten på verkstaden varje gång. Det handlar inte bara om pengar. Det är en prinsipipen håll hårt på den principen, det tänker jag också göra och hoppas alla andra också gör, det SKA KOSTA att bygga med dålig kvalitet! Tack för stödet!!!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️