1
Säljes / Trimbox goes 520
« skrivet: 7 april 2016 kl. 23:15:12 »
Trimbox från trech till goes 520
500:-
Finns i Kungsängen norr om Stockholm
500:-
Finns i Kungsängen norr om Stockholm
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
Säljes / Trimbox goes 520« skrivet: 7 april 2016 kl. 23:15:12 »
Trimbox från trech till goes 520
500:- Finns i Kungsängen norr om Stockholm 2
Säljes / Dial à jet I kartong till goes 520« skrivet: 7 april 2016 kl. 23:12:16 »
Som rubriken säger Dial à jet helt nytt i kartong till goes 520 passar säkert även andra modeller.
Finns i Kungsängen norr om Stockholm 500:- 3
Säljes / Goes 520 med trasig motor« skrivet: 7 april 2016 kl. 22:52:52 »
Goes 520 2011 vägreggad med trasig motor. Stort hål i den så inget man lagar
Annars är den i bruksskick allt fungerade innan motorn gick sönder. Plasten är hel utom ena fotbaljan som spruckit lite. Rjwc avgasrör, spop variatorkit chassit är rostfritt och snöplogen följer med. Sitter ingen winch på. Använd som reservdelsobjekt eller bygg nått annat kul Finns i Uppland bro/Kungsängen ligger norra om Stockholm. Kom gärna med bud vet inte vad den kan vara värd. 4
Goes / SV: Ny motor« skrivet: 29 december 2015 kl. 11:26:19 »Det var ju märkligt... hade de nån bra förklaring till varför antalet hjul skulle påverka motorn? Tydligen för mycket skador 5
Goes / SV: Ny motor« skrivet: 27 december 2015 kl. 20:57:21 »
den är reggad som mc och glad blev jag när jag såg att de stog maskinskada ingår på folksams hemsida, när jag kollade försäkringsbrevet sen gällde de inte fyrhjulig mc ringde och de va tyvärr de som gällde.
6
Goes / SV: Ny motor« skrivet: 27 december 2015 kl. 16:20:34 »
Jag prata med sveafordon där jag köpte den de sa ca 60000:- kollade sen på motorbitens hemsida där jag hamnade på ungefär samma. Tanken att beställa en från utlandet slog mig aldrig men att betala 30000:- för en motor så köper jag hellre en ny maskin eller köper en beggad så har jag en del reservdelar i alla fall. Jag hitta 2 annonser på blocket jag har mejlat hoppas de har lite rimligare priser. Annars blir de att spara till en ny :/
7
Goes / SV: Ny motor« skrivet: 27 december 2015 kl. 14:27:40 »
10k mer för en motor helt sjuk jag vet.
Ska ring den första och se vad de vill ha för motorn. 8
Goes / SV: Ny motor« skrivet: 27 december 2015 kl. 00:41:21 »
Ska kika på ebay tack!
Allt på motorn är ju märkt med cfmoto så en cf500 motor borde ju också passa. 9
Hej,
Efter att ha ägt goesen sen 2011 och de i princip varit bekymmersfritt så har de värsta som kan hända hänt. Efter en dag i skogen som gick hur bra som helst så blev de en ganska lång landsvägs (2,5mil) tur hemma någon km hemifrån så börja de låta lite konstigt om motorn (svårt att höra med rjwc rör) kom inte mycket längre innan den stanna helt försöker starta igen motorn går inte ens runt. Kliver av och ser att all olja ligger på backen, kolven har gått i bitar och kommit ut på framsidan av motorn och inte igenom cylindern utan motorblocket eller vad det heter. NU till min fråga någon som vet vart man kan få tag i en ny eller beg fungerande motor eller nåt annat som passar, kollade delar på motorbiten 60000:- en ny maskin är billigare. Är de bara att skrota skiten eller sälja den i delar? Finns de ingen fyrhjulingsskrot måste var någon som krockat sin goes eller något som har en fungerande motor liggandes kom gärna med tips om vad jag kan göra. MVH Shahin 10
Barn Quad & andra ATV's / Trycket ut bensin i luftbuken« skrivet: 29 maj 2014 kl. 19:39:41 »
Hej,
Fått en barnfyrhjuling av en polare på 110cc som han köpte på mx24 för 2-3år sen. vet inte vad det är för märke står taotao på seriernr brickan men ser likadan ut som alla andra Kina maskiner. Han hade kört den ca 2 timmar innan den inte startade igen sen dess har den bara stått. Märkte snabbt att den inte får någon soppa så fick bli en nu förgasare då den som satt original inte gick att ta isär för att göra rent (flottörhuset va plomberat). Blev även ny startspole då jag tyckte den fick dålig gnista, nu när allt är bytt så startar den fortfarande inte. Problemet är att bensinen tryckas tillbaka i luftfiltret, tar jag bort filtret och sätter dit handen så är det som någon spottar ut soppa, någon som vet hur man fixar det? Det är en kinhai förgasare från 4speed Problem nummer två är tändstiftet, det satt ett ngk cr7hsa som polaren satt i då han de va det tips han fått för att få igång den. Metall grejen längst upp såg böjd ut och det va knappt något avstånd mellan den och elektroden eller vad det är, lite konstig tyckte jag och köpte ett nytt likadant. Efter ett par start test ser det nya likadant ut. Kan det va att stiftet är för långt? Trodde cr7hsa va typ standard för de där motorerna. Någon som vet vad det kan bero på? Hur vet man vad som satt original eller vad något kortare heter? Tack på förhand Mvh Shahin 11
Goes / Varm variator kåpa« skrivet: 26 maj 2014 kl. 13:28:25 »
Hej,
Vet att jag läst det någonstans att det finns en lösning men hittar inte hur mycket än jag söker, min variatorkåpa blir riktigt varm på min Goes 520 inte så man bränner sig men näst intill, har man på sig shorts är det inte skönt att råka komma åt den. Någon som har samma problem? 12
Goes / SV: Winsch garanti?« skrivet: 24 maj 2014 kl. 23:00:37 »
Jag fick exakt samma problem även fast jag vinschade med spänd vajer efter max 10 gånger, vajern hamnade på sidan och en kugg fick sönder. Svårt att se hur vajern hamnar när man sitter på fyrhjulingen och det va inga missljud. Fick ingen på garantin, tyckte också det va riktigt dåligt så fick warn winch till inköpspris som de monterade gratis och bjöd på fjärrstryning.
Sidor: [1] 2
667 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Tomterna Flest online idag: 759. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|