1
Polaris / RZR 900 XP
« skrivet: 6 december 2012 kl. 18:14:16 »
Hur många här kör RZR 900 XP?
Har haft min i några veckor. Trevlig maskin.
Har haft min i några veckor. Trevlig maskin.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Polaris / RZR 900 XP« skrivet: 6 december 2012 kl. 18:14:16 »
Hur många här kör RZR 900 XP?
Har haft min i några veckor. Trevlig maskin. 2
Videos och bilder / Ruskigt bra ATV film« skrivet: 20 november 2008 kl. 22:02:00 »Film från Jönköpingsåkarna. Vi är lite internationella här så vi pratar engelska. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VAs_ONTmnyA[/youtube] Helikoptrar har vi oxo, ...... verkar det som. 3
Kawasaki / Varning för termostaten Brute Force« skrivet: 12 oktober 2008 kl. 19:57:24 »
Vill bara göra er uppmärksamma på ett fel som inträffat på min maskin.
Termostaten sitter fastskruvad med en skruv med en kontruktionsmässigt knäppt metod. Svårt att beskriva hur men på min så lossnade skruven och detta innebar att vattnet lämnade kylsystemet. I termostaten sitter även tempgivaren så att det blir varmt är inget man blir varnad om för där finns inget vatten. Min började gå dåligt och misstända. Jag började kolla upp varför och efter en stunds letande såg jag att termostaten hade lossnat. Nu ska ju motorn inte misstända för att kylvattnet är borta så jag letade vidare. Öppnade luftfiltret och dit hade vevhusventilationen skjutit upp olja som tydligen hade kokat som i sin tur sögs ner i insuget, därav misständningen. Nivåkärlet som sitter fotsteget har inget med vattenivån i motorn att göra. Det är en tank som tar emot kylvatten om den börjar koka och inget annat. Miljöpryl helt enkelt. Varför den levereras med vätska i och har en max och min markering kan man fundera på. Nu är jag trött på strulet med kylaren och hög temp i motorn så nu är kylaren på väg upp på frontracket. Någon som kan förklara vilken nytta termostaten gör? Funderar på att koppla bort den. 4
Videos och bilder / Brutal Kawasaki!« skrivet: 17 februari 2008 kl. 22:48:26 »
När får vi se såna här i Sverige?
5
Kawasaki / BruteForce 750 -08 Bäst i test!« skrivet: 17 februari 2008 kl. 15:41:14 »
Saxat från ATV sida i USA som i sin tur saxat från någon ATV blaska!
2008 BF 750 takes first! Just got a new edition of ATV Magazine and there is a great article on the heavy-hitters. Here's what was tested: 2008 Arctic Cat Thundercat (Ranked #5) 2008 Polaris Sportsman 800 (Ranked #4) 2008 Yamaha Grizzly 700 EPS (Ranked #3) 2008 Can-Am Outlander 800 (Ranked #2) 2008 Kawasaki Brute Force 750i (Ranked #1) 2007 Suzuki King Quad 700 (Tested but unranked due to the inability to get a 2008 KQ750) Here's the overall picture; Thundercat. Extremely powerful, but manageable. More power and acceleration than you need and possibly can use. Decent ergos, but funky handlebar bend. Difficult steering with differential locked, some body roll but less than other Arctic Cats. Good ground clearance, thumb throttle too stiff. Twitchy downhill steering. Shifter works poorly and detents are the worst of the bunch. Conclusion: A heavyweight rocket in a sledgehammer package for the truly brave. Sportsman. Poor power delivery for a big v-twin. Dated strut front end. Extremely heavy. Great on board storage. Predictable steering and possibly the most comfortable rear suspension of the group. Excellent color to dress up a dated chassis and bodywork. Engine braking system one of the best. Conclusion: The same old trusted, reliable friend we all know and love. Grizzly. Somewhat weak power delivery (but then again, it's only a single cylinder). Handlebars are too high and give odd feedback with the power steering. Power steering is a big plus, but the steering stabilizer effect keeps riders from realizing they may be doing things that will damage rims/tires. Nice styling. Excessive body roll. Poor factory tire choice. Thumb throttle stiff and caused fatigue. EPS could cause over steering at higher speeds and takes some getting used to. Conclusion: EPS is the wave of the future for big bores. Outlander. Impressive power delivery which runs very close to the T-Cat. Most of the testers felt the Outlander was the fastest, but the radar checks and ET's showed the T-Cat slightly faster. Powerful sounding. Good turning radius and possibly the "sportiest" of the bunch. While powerful, the output is "peaky" with sudden jumps in power that may make technical terrain difficult. Rear rack placement resulted in hip bruising for active riders. Best gauges of the bunch. DESS a big plus. Quicker Visco engagement works much better than previous models. Handling may be too precise for some. Loud braking especially after extended use. A group (performance) favorite. Conclusion: Riding a utility ATV through the woods shouldn't be this fun. Brute Force. Powerful engine with linear increase in power and very predictable acceleration. Near the top of the pack in radar runs and ET's. Comfortable ergonomics, good steering in both 2wd and 4wd with excellent traction in 2wd that some others lacked. Good sounding exhaust. Attractive styling, colors, and good handlebar placement. Handlebar lever used to actuate the front locker is difficult to use and operate. Lack of storage space, but what is there proved to be waterproof as advertised. Belt whine is annoying and may indicate the need for frequent clutch adjustments (as other Kawis have suffered from in the past). Good machine with great looks, performance, sound, and ease of operation. Conclusion: A slim victory over the Outtie due to the fact that the motor is more linear and doesn't hit as hard. The best combination of power, handing, style, price, ease of operation, and value. Does everything either very good or excellent. A narrow victory. King Quad 700. Most comfortable seat. Great ergos. Operator controls easy to use and placement makes sense. Worst handgrips of the bunch. Engine occasionally sputters. Downhill handling very twitchy and the worst of the bunch. More predictable steering in 4wd than 2wd. Front locker works very well and is easy to use. Middle of the pack power; not the slowest but not the fastest. Foot brake lever could be difficult to use. Best footpegs and footwells of the group. One of the most comfortable. Conclusion- Can you imagine if the BF had just some slight mods! Long live the BF 750! 6
Gamla supporttavlan (ATVCenter.se) / Loggor / "sponsrad" av i signaturer« skrivet: 10 februari 2008 kl. 22:47:38 »
Hmm, :roll: är det bara jag som tycker "sponsrad av" signaturerna är lite så att säga, olustiga.
Jag tycker att ett forum ska innehålla osvärtade inlägg och att forumdeltagarnas åsikter inte ska vara färgade av några ekonomiska intressen. Jag tycker att den som har eller jobbar i en ATV butik gott kan ha detta i sin signatur men när andra medlemmar blir sponsrade tycker jag att det blir konstigt. Särskilt nu när det verkar pågå en kraftig ökning i fenomenet. Jag tycker att ett forum ska vara fritt från kommersiell påverkan. Här ska ju diskuteras vad som är bra och dåligt, vilka handlare som är bra och dåliga. Sen att den som driver forumet inte kan göra det utan att sälja annonsplatser mm är helt ok, och det är väl där som reklamen ska finnas. Forumet kan ju dessutom missa reklamintäkter om butikerna istället ger enskilda medlemmar fördelar istället för att köpa annonsplats på forumet. Eller är det bara jag som är ute å cyklar? 7
Kawasaki / 750 BF Mätare Mph-Kmh nu med bilder« skrivet: 3 februari 2008 kl. 19:26:30 »
Är det någon här som har en orginal mätare som visar Kmh?
Jag är ganska säker på att det är ett motstånd som ska flyttas på kretskortet i mätaren för att den ska visa Kmh istället för Mph. Om någon med mätare för Kmh skulle vilja öppna den (det är enkelt) och ta en bild på baksidan av kretskortet så kan jag jämföra med min. 8
Övrigt / Lite skvaller Husqvarna ATV 950cc« skrivet: 2 februari 2008 kl. 12:51:06 »
Det har surrats ett tag här i Jönköpingstrakten om att Husqvarna utvecklar en fyrhjuling. Jag har tidigare valt att inte berätta om ryktena men nu har prototyper börat köras på en endurobana ganska frekvent här.
Dom har alltid med sig en eller flera konkurrentmaskiner som jämförelse. Tidigare har den setts köras på ett inustriområde. Så nu tycker jag att det är dags att släppa nyheten. Företaget som står för själva utvecklingen av fyrhjulingen åt Husqvarna är motorcykelmärket Highland http://www.highland.se/ som är baserat i Jönköping. Highland har ingen egen tillverkning utan utvecklar motorcyklar och motorer. Någon annnan tillverkar sedan motorcykeln. Motorn som dom har kört med är Highlands 950 cc fyrtakt som utvecklar mellan 85 och 100 hk och ca 104 Nm. Växelådan ska vara av CVT typ. Thundercat kanske får konkurans från oväntat håll? Husqvarna har ju sedan tidigare sålt UTV maskiner i främst USA. http://www.trucktestdigest.com/TTDfeatureHusqvarnaATVreviewl.htm 9
Videos och bilder / Fyrhjuling på biltaket!« skrivet: 31 januari 2008 kl. 23:22:28 »
Milda makter...
10
Videos och bilder / Visa upp din fyrhjuling!« skrivet: 17 januari 2008 kl. 22:41:10 »
För sjutton gubbar. Nu måste vi ha en tråd där ni visar upp era fyrhjulingar.
Lägg upp era bilder och beskriv era moddningar. Någon kan väl tipsa om lämpliga hosts att lägga upp bilderna på, typ Photobucket. 11
Can-Am/Bombardier / Renegade med turbo« skrivet: 4 januari 2008 kl. 01:02:15 »
Ett styck vilt bygge!
Länk till tråden hos Highlifters forum: http://www.highlifter.com/forum/m_2362313/mpage_1/key_/tm.htm 631 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Sigge01 Flest online idag: 651. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|