du har inga lampor som tänds eller felkoder??
Misstänker det. Ifall remmen gått av också så borde den väl ändå kunna starta och gå på tomgång? Tror ni att dom fixar det som hänt på maskinen eller byter ut den helt? Tänkte om jag måste ta bort extraljus, handtagsvärmare mm.
blir väl byte av växel låda om det nu är den som gått.. så tror inte du behöver plocka bort något..
Hur tror du det skulle vara om vevaxeln farit? Går motorn alls runt om man försöker starta den då?
Maskinproblemet går säkert fixa med enkla medel när det väl ljusnar.Smälld/smält rem känns troligt, men att gissa och spekulera är bara dumt.Men saker händer... så min första fundering när man läser här är varför du gick en mil?Kollar man trådar som "senast inköpta pryl" så är ju alla upp över öronen förälskade i en massa mobiltelefoner, verkar som om sånt är meningen med livet numera!Men du hade ingen alls, eller???Det kanske saknas mottagning i din skog?Om du glidit av vägen och vält lite och kommit i kläm... eller fort av och brutit benet... tro mig, då hade en telefon varit bra.
Orsaken till att jag gick var att jag inte kunde ta mig hem på något annat sätt helt enkelt. Bilen tar sig inte fram i snön eftersom det bara är bakhjulsdrift och traktorn var inte säkert att han kunde komma idag så jag fick helt enkelt gå hem.Vi har ju en terrängbil hemma också men den startade inte.Mobilen har jag alltid med och jag hade täckning så farsan fick komma med bilen så nära han kunde och väntade där.
den teorin har jag åxå att det remmen som har brustit, hände så på min maskin och det låste hjulen tills jag rullade den bakåt så korden troligen släppte från variatorn och tictic vill inte erkänna men kunde bogsera hem mig.
Tråkigt som fan att din äskade maskin e trasig Emil lille
Mm, fick mig verkligen och tappa glädjen nu inför jullovet..
E väl en klen tröst men känner du ett stort åksug får du komma å köra min lilla kines,,,
Går det att kräva en ny fyrhjuling eller kompensation från ÅF eftersom den varit inne så många gånger på garantiåtgärd? Hinner ju knappt köra med den så är det alltid nånting. Öppet 27 - 28 men då är det säkert fullbokat med snöskotrar som ska in på lagning/service vilket kommer dröja en månad innan vi ens kan komma dit med fyrhjulingen. Sen står den där och det tar några dagar innan dom ens börjar kolla på den, sen ska det beställas hem delar och monteras dit vilket ytterligare kommer ta några veckor.Så två månader utan fyrhjuling kommer jag nog vara, och då har ju mer än halva vintern gått som jag längtat så mycket efter...
typist själv skulle man ju ta på sina arga ögon och kräva att dem antingen fixar det över dagen eller säga att man skall ha låne maskin pga att man måste ploga gården för du inte klarar dig utan den(även ifall du skulle men bara plöj på vfr du måste ha den) och att du inte kan vänta. lycka till //oliwer
ta med aluminium trät;)
Först den 14 Januari ska den in på verkstan
aooo det var inte roligt.kommit fram till något mer?jag iaf fick lite problem för min cf vill inte ladda upp batteriet när jag kör så jag måste in o fixa det.
Laddar du batteriet och kör utan lyse borde du kunna köra mindre sträckor
Vore det inte väldigt bra om du tog av variatorkåpan och kollade så det inte bara är remmen? Vore ju trist att stå så länge för en rem.
Gjorde det för några dagar sen och den såg som ny ut.Var lite damm från remmen så jag tog och blåste bort det med kompressorn
Efter ditt haveri alltså?
Ifall motorn byts ut på min maskin, måste jag då köra in den igen från första början och börja om med alla servicar?Ska den då köras in hårt eller lugnt isåfall?
Följd fråga som jag brukar få.. Kan du köra lungt??
Ska den då köras in hårt eller lugnt isåfall?
Har du fått svar på vad som hänt. over and out c-yaaaaaaaaaaaaaa
Uppdate hur mår den skadade Canada gåsen???
Vars sitter den? Vad kan orsaken vara till att den går sönder måntro?
Då fick man veta vad som hänt.Det var en dekrompessionsventil som gått på den, så den är beställd hem så hjulingen blir nog klar nästa vecka Skönt att det inte var motorn som rasat
Gött att dom hitta ett fel och det är relativt lätt lagat, tycker dock att det är lite konstigt att det var det som var felet om maskinen inte gick att rulla med neutral i samt att alla däcken var låsta. En dekompventil har ju inget med drivningen att göra så skulle nästan tro att du har ett fel till på drivlinan nånstans om den ej går att rulla med neutral i.
Bara träna åka bakhjul nu då
Fanns det någon fundering hos servicepersonalen om varför detta hänt?
var det nånting som gick på nån garanti eller blev de dyrt?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️