Halloj..Det var ganska enkelt.. Jag började med att vända fästet för nummerplåten, monterade en VisionX pod(flood) vid ena sidan av fästet.Drog upp en +kabel från podden till cigguttaget( som bara har ström vid påslagen tändning).Montera en 3-vägsbrytare på kåpan vid styret, drog en -kabel från podden till "offläget".På ena "onläget jordade jag direkt i styret och det andra till den BLÅ kabeln vid växellådan(se bild). Podden är på 10W och ger nästan 100WNu har jag On-Off- och on/off genom växelväljaren..
Hello.Gladiatorn gick mycket ryckigt, som om bensin flödet gick upp o ner. Tomgången var ena stunden mycket hög för att sedan gå ner och stanna motorn.Plötsligt gick den bra igen men efter jag avbokat verkstan börjar den rycka igen. Tog ut den på en tur iskogen och den gick som ett arsle till jag stängde av den och startade upp den, lade sen i diffarna för alla däcken, gav mej sen ut i skogen och Gladiatorn har gått klockrent sen dess.Någon som varit med om detta?Jag tror det kan ha att göra med kondens i tanken att göra... men vad vet jag.