Bulten satt löst både på min och "frollands". Så endera satt dom löst redan från början, annars hade dom skruvats upp under körning. Jag kollade alla bultar när jag bytte på min förra året, och jag kan säga att jag kunde dra åt ALLA tre resterande!! Hade jag inte gjort det så hade det antagligen hänt på nåt annat band senare!
Citat från: djmapleman skrivet 30 januari 2010 kl. 21:35:16Bulten satt löst både på min och "frollands". Så endera satt dom löst redan från början, annars hade dom skruvats upp under körning. Jag kollade alla bultar när jag bytte på min förra året, och jag kan säga att jag kunde dra åt ALLA tre resterande!! Hade jag inte gjort det så hade det antagligen hänt på nåt annat band senare! Och det är inte en bult som skall sitta "löst", alltså med ett koniskt lager?Men i så fall skall den ju vara säkrad på nåt sätt, normalt fäster man ju koniska lager med mutter och låssprint, men jag tänker att de kanske har säkrat dem med typ loctite istället?.Är det koniska lager, eller?För övrigt kan jag inte tänka mig att bandsatsen skall ta skada av lite barmarkskörning, jag har kört rätt långa sträckor på barmark med snöskotern, och inte tar den skada av det, mer än att slitaget naturligvis blir större, men det blir det nog även på en Tatou-sats.
Rickard, kollad mina bultar, den som gick av för dig, jag har inte vagnsbultar på de bakre banden utan vanliga, fram sitter det dock vagnsbult.
Ensammen, utan såg, spade (men med mobiltelefon) tänkte jag i mitt stilla sinne att nu blir det inte kul...Ca 20 cm vatten, och runt 50 cm lös snö ovanpå.