1
Linhai / SV: Gnista
« skrivet: 19 juli 2015 kl. 11:02:25 »
Det är ganska enkelt att mäta upp vad som är felaktigt i tändsystemet på en Linhai med den här konstruktionen av tändenhet.
Det som kan krångla till det är uppmätningen av reduktionen vid Backväxeln ilagd.
Annars är det rakt på, matning 12V, till tändsystemet, mycket lågohmig på ena sidan, och man kan ohm-mäta om det är avbrott eller ej i tändmodulen.
Det vanligaste är tändmodulen som är defekt, vissa har en modul märkt 800 och de finns bland annat på Ebay.Så leverans till Grekland borde vara OK.
En bra elektriker eller radioamatör kan hjälpa dig att spännings och ohmmäta runt tändmodulen, Har du 12V fram till modulen och en impuls på runt 0,2V in i tändmodulen, bör det vara tändmodulen som är defekt. På impulsingången sitter nog varvlasreduktionen från backväxeln.
/Lycka till
Det som kan krångla till det är uppmätningen av reduktionen vid Backväxeln ilagd.
Annars är det rakt på, matning 12V, till tändsystemet, mycket lågohmig på ena sidan, och man kan ohm-mäta om det är avbrott eller ej i tändmodulen.
Det vanligaste är tändmodulen som är defekt, vissa har en modul märkt 800 och de finns bland annat på Ebay.Så leverans till Grekland borde vara OK.
En bra elektriker eller radioamatör kan hjälpa dig att spännings och ohmmäta runt tändmodulen, Har du 12V fram till modulen och en impuls på runt 0,2V in i tändmodulen, bör det vara tändmodulen som är defekt. På impulsingången sitter nog varvlasreduktionen från backväxeln.
/Lycka till