Jag tror att vi beställde bland de första som kom. I februari har jag för mig skicka vi (2 st hojar) i en beställning te poweronatv.se, sen kom dom hem te typ mitten av April -07. De va "orginal" hojen, sen efter dess så har de bara kommit skit kopior på dom.
Det verkar iaf som att de flesta Kangchao i 250 versionen iaf finns som just bara Kangchao men att de kom ungefär samtidigt som Bashan modellerna började anlända.Men besiktiga dem tror jag man kan fetglömma efter 2012! Förmodligen har jag bytt till en annan gatmaskin då typ Dinli, SMC eller Hisun. Drömmenn är ju förstås en Raptor 700 turbo men jaja...
Kan berätta för herr motoya, att min Kangchao 250cc(identisk Badboykopia :)har gått 140 mil med original lager, leder och bussningar. Det är en -08 i pappren Den börjar glappa aningen i svingbussningarna
Citat från: manneman skrivet 2 januari 2009 kl. 14:26:10Det verkar iaf som att de flesta Kangchao i 250 versionen iaf finns som just bara Kangchao men att de kom ungefär samtidigt som Bashan modellerna började anlända.Men besiktiga dem tror jag man kan fetglömma efter 2012! Förmodligen har jag bytt till en annan gatmaskin då typ Dinli, SMC eller Hisun. Drömmenn är ju förstås en Raptor 700 turbo men jaja...Kinesernas vägar äro outgrundliga Har du sett yakahosu Raptor R1?
Citat från: atvmorfar skrivet 2 januari 2009 kl. 14:42:34Citat från: manneman skrivet 2 januari 2009 kl. 14:26:10Det verkar iaf som att de flesta Kangchao i 250 versionen iaf finns som just bara Kangchao men att de kom ungefär samtidigt som Bashan modellerna började anlända.Men besiktiga dem tror jag man kan fetglömma efter 2012! Förmodligen har jag bytt till en annan gatmaskin då typ Dinli, SMC eller Hisun. Drömmenn är ju förstås en Raptor 700 turbo men jaja...Kinesernas vägar äro outgrundliga Har du sett yakahosu Raptor R1?Du den där Dahlbäckarn hade inte vart dum men 300 lök känns lite overkill...
Kan ju säja ärligt att börsen bestämde när jag köpte, och att jag hade obefintlig kunskap om hjulingar Med facit i hand hade jag nog köpt en beggad smc eller liknande, men ska tillägga att jag inte ångrar mitt köp, har jäkligt kul för pengarna, och om jag mot förmodan har den kvar ska jag nog få den genom besiktningen
det var några dinlis som skulle ha varit till bes nu men inte hört nått mer från dom i deras tråd så.
Det är riktigt bra om du bara bytt slitage delar på den då ska du vara nöjd. Du får meddela oss dödliga då vad som gjordes, det blir dom första 450 cc som får en besiktningsman på sadeln.
Citat från: atvmorfar skrivet 2 januari 2009 kl. 23:18:36Kan ju säja ärligt att börsen bestämde när jag köpte, och att jag hade obefintlig kunskap om hjulingar Med facit i hand hade jag nog köpt en beggad smc eller liknande, men ska tillägga att jag inte ångrar mitt köp, har jäkligt kul för pengarna, och om jag mot förmodan har den kvar ska jag nog få den genom besiktningen Håller med att plånboken styr mycket Det som har förvånat mig mest är att ni som köpt dessa undermåttliga hojar nästan alltid måste hävda er med att ni är nöjda trots att ni varit tvugna att bygga om maskinen redan från början för att kunna bruka den Säljarens ansvar då? att sälja ett fordon för allmän väg som inte klarar en besiktning efter 10mil borde i högsta grad vara olagligt Tur att många är duktig på att mecka och modda i alla fall p.s inget illa menat utan bara en tankeställare med glimten i ögat //Nonne
vart försäkrar ni era badbojs?
1400 spänn vilket rån för en moped
Smörjde up puffen igår och då lyfte jag upp framändan i traversen för att kika på allt glapp i framvagnen.. om man tar i fram ändan av hjulen och trycker utåt/ inåt så glappar det typ 4 cm toe in/ut. som jag sagt tidigare så finns det ju inte en chans i världen att detta går igenom besiktningen. det är ju inget tokglapp någonstans som ju skulle vara positivt utan precis alla leder i hela framvagnen glappar. Jag har svårt att tro att det bara är min som är så här..
brorsan hade en bad boy den tyckte vi alla var lite skräpig när vi va ute o körde för det var den enda som föll i bitar, detta va 2006 vet ej om de har blivit bättre nu
men prova att rucka lite i grejorna själva.. gissar att ingen skulle kunna vara ute med sin badbojs om man inte hade överseende med den bristande kvaliten. och det löns ju inte att köpa originalprylar för de är ju antagligen lika risiga, man måste ju hitta kvalitativa ersättningsprodukter.. och vart gör man det?
tips till alla ni som äger puffar är att kolla kulleden fram (åckte överstyret en gång när jag körde pga att den hade gröpt ur hållet )
Citat från: cbw skrivet 2 februari 2009 kl. 15:34:40tips till alla ni som äger puffar är att kolla kulleden fram (åckte överstyret en gång när jag körde pga att den hade gröpt ur hållet )Jäpp, kan bara hålla med, kolla leder och lager med jämna mellanrum Har som sagt inga problem med min än, men hört andra som haft det
Men får man köra sin Badboy på vägen fast den inte är besiktad? eller måste man besikta den som med en bil sen kunna få köra den på vägarna!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️