kollar man vad renskötarna kör så är de yamma o suzuki så kvaliten är lika på dom, men suzukin har väl vart dyrare än yamman? men jag upplever grizzlyn piggare än suzukin fast jag tror suzukin har högre toppfart. lika känsla på servon. kingquaden har väl 50 hästar sen sägs det att lågväxeln är lite lägre på suzukin, en polare har en och den gör ca 44km/h på lågen men då e primären chimsad 2mm och det gör en ganska stor skillnad.. men då han körde fast me ett timmerlass så orka den inte slira bara gnällde i drivningen, och vad de var de har vi inte klurat ut än.. grizzlyn jag hade körde jag ca 200mil med utan problem (en damask fram fick ja byta) men killen som köpte den åkte på en ny primärvariator vid kanske ca 300 mil men då har den gått mkt med band också.. men de är mkt bra o smidiga maskiner, men kanske grizzlyn upplevs lite smidigare?
Hemskt konsumentmedveten du är italjano. Det är bra:) Tror iofs inte år 2014 är något speciellt år för grizzly... säljarsnack mest. Högst markfrigång av standardmaskiner kommer dom nog inte ha förrän dom gör en ny grizzly tex...Suzuki ska vara kanonbra! Jag skulle nog ha "valt" den istället för att vänta ett halvår på en ny grizzly:) grizzlyn är förlegad. Dock är den ruggigt bra.Själv köpte jag en sportsman 800. Kanon offroad och kostade bara 87500 om man skulle köpa en ny.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️